امین شجاعی دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰

اپلیکیشن تحت وب Pocket برای بسیاری از کاربران نامی آشناست. این اپلیکیشن در مرورگرها، دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه و تبلت، رایانه‌ها و... به شما این امکان را می‌دهد لینک‌های اینترنتی را در جیب خود بگذارید و از هر دستگاه در هر زمان آنها را مطالعه و مشاهده‌ کنید.

دوست دارید از این جیب همیشه همراه، در مرورگر فایرفاکس استفاده کنید؟ نسخه‌ جدید فایرفاکس (از نسخه‌ 38.0.5 به بعد) این اپلیکیشن را به‌طور پیش‌فرض به‌عنوان یکی از امکانات مرورگر در خود جای داده است و می‌توانید بدون نیاز به نصب افزونه‌ها از آن استفاده کنید.

پس چنانچه تا به ‌حال از این جیب غافل بوده‌اید و اکنون می‌خواهید لینک‌هایتان را در جیبتان قرار دهید تا همیشه به آنها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ مرورگر فایرفاکس را اجرا کرده و مطمئن شوید نسخه‌ آن 38.0.5 یا بیشتر است. از منوی Help روی About Firefox کلیک کنید و در صورتی‌که آخرین نسخه روی دستگاه شما نصب نبود، منتظر بمانید تا عملیات دانلود و به‌روزرسانی مرورگر انجام شود.

2ـ در سمت راست کادر جستجو در نوار ابزار مرورگر، آیکونی به شکل جیب قابل مشاهده است.

 

لینک‌های همیشه همراه در جیب مرورگر شما

 

3ـ روی این آیکون که به ابزارPocket مربوط است، کلیک کرده و در ادامه یکی از گزینه‌های Sign up یا Log in را انتخاب کنید. (عضویت با استفاده از یک نشانی ایمیل یا کاربری شما در مرورگر فایرفاکس امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید با عضویت قبلی خود در سرویسPocket نیز عملیات ورود را انجام دهید.)

 

لینک‌های همیشه همراه در جیب مرورگر شما

 

4ـ پس از عضویت و ورود به سرویس، با کلیک مجدد روی آیکون می‌توانید صفحات وب موردنظر را در جیب همیشه همراه خود ذخیره کنید.

توجه داشته باشید فهرست صفحات وب ذخیره شده نه‌ تنها در فایرفاکس قابل مشاهده است، بلکه با دریافت نرم‌افزار Pocket دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توانید به این فهرست دسترسی داشته باشید.



شارژ سریع موبایل