مهناز حسنی سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰
داشتن دست‌هایی زیبا (یک موجودی مهم و غیرقابل اغماض برای خانم‌ها) مشروط بر داشتن ناخن‌هایی زیباست. توصیه‌های ما، چند نکتهٔ مراقبتی منظم در خانه، برای محافظت و تزیین ناخن‌های شماست.
 

یادآوری ساختار ناخن

ناخن هم مانند مو، از لایه‌های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می‌شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشه‌اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن‌های دست سریع تر از ناخن‌های پا رشد می‌کنند: چیزی حدود 3 تا 4 میلی‌متر در ماه.

نکتهٔ جالب این که: رشد ناخن‌های دست "فعال" سریع تر است، یعنی اگر فرد راست‌دست باشد، ناخن‌های دست راست رشد بیشتری از ناخن‌های دست چپ دارند.

 

قواعد اصلی

بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن‌ها آسیب می‌زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.

یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می‌شود و ناخن‌هایی که به طور طبیعی درخشان شده‌اند، را برایتان تضمین می‌کند. همچنین، با مالیدن روغن‌های مغذی بر روی ناخن‌ها، مرطوبشان کنید.

 

لاک زدن

قبل از لاک زدن، در زیر لاک از لایه‌ای محافظ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن‌هایتان سست می‌شود و یا رنگشان به زردی می‌گراید...

برای پاک کردن لاک، از حلال‌های ملایم، بدون آستون (خشک‌کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن‌هایتان را لاک نزنید: بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن‌هایتان تنفس کنند.

 

توجه به ناخن‌های حساس و شکننده

ناخن‌های سست، می‌شکنند یا نصف می‌شوند... چه باید کرد؟

* قانون شمارهٔ یک: تغذیه پرده باید خوب و مناسب باشد. اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها برای داشتن ناخن‌هایی سالم و محکم ضروری‌اند (می‌توانید از مکمل‌های غذایی مخصوص کمک بگیرید)

* قانون شمارهٔ دو: با استفاده از دستکش‌های خانگی هنگام ظرف شستن و باغبانی و استفاده از کرم برای مرطوب کردن، از ناخن‌هایتان محافظت کنید. اغلب محصولاتی که مخصوص دست‌ها هستند، هم زمان برای تغذیهٔ پوست و ناخن طراحی و پیش‌بینی‌شده‌اند. از این کرم‌ها استفاده کنید! هر روز، این کرم‌ها را بر روی سطح ناخن‌هایتان بمالید.

ناخن یکی نکات مهم در زیبایی دستان شما است که برای مقاوم شدن آن می‌توان کارهایی انجام داد. ناخن‌ها یکی از نکات مهم در زیبایی دستان است که برای تقویت و مقاوم شدن آن می‌توان کارهایی را انجام داد. استفاده از روغن‌های زیتون، نارگیل، هسته انگور می‌تواند در تقویت ناخن‌ها موثر باشد. این بیماری ممکن است به دلیل خشکی بیش از اندازه‌ی پوست اطراف ناخن به وجود بیاید و این خود باعث کاهش استحکام ناخن‌ها و رشد دشوار آن‌ها شود. توصیه می‌شود این روغن‌های تقویت‌کننده ناخن پیش از خوابیدن استفاده شود.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل