سعیده حقیق چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰

مراقب باشید! دنیای زن و شوهری، پیچیده‌تر از آن است که به حال خودش رهایش کنید. اگر می‌خواهید عشق‌تان همیشه پا بر جا بماند، باید در تمام لحظات زندگی‌تان، چهار چشمی مراقب این عشق باشید.

شاید باور نکنید اما عادت‌های ساده و به ظاهر بی‌اهمیتی که در زندگی شما جا خوش کرده‌اند، خیلی زود می‌توانند عشق‌تان را از تب و تاب بیندازند و میان شما دیواری بکشند که به سادگی ویران نمی‌شود. اگر هنوز هم منظور ما از این عادت‌های کوچک را  متوجه نشده‌اید، ادامه این مطلب را بخوانید.

تلفن کار دست‌تان می‌دهد؟

بهترین چیز در دنیای مدرن، محو شدن مرزهای ارتباطی است اما در عین حال، بدترین اتفاق دنیای امروز هم از دست رفتن همین مرزهاست. خوبی وسیله‌های ارتباطی جدید این است که شما در هر لحظه و هر جایی در دسترس هستید اما این اتفاق می‌تواند در لحظاتی که شما با همسرتان هستید دردسرساز شود. پس مراقب باشید و وقت بودن‌تان با او را صرف گپ زدن‌های تلفنی و دوستانه یا پیامک بازی نکنید.

نگذارید دیگران هنگام صرف یک ناهار دو نفره و رمانتیک با تلفن زدن و خاطره تعریف کردن، میان شما فاصله بیندازند. شاید لازم باشد گاهی در حضور همسرتان تلفن همراه خود را خاموش کنید یا برای دوستان‌تان روشن کنید که در چه ساعاتی می‌توانند با شما تماس بگیرند.


همیشه برنامه‌های‌تان پر است؟

هنوز روز شروع نشده که شما برنامه‌های‌تان تا پایان شب را هم هماهنگ کرده‌اید و وقت سر خاراندن هم برای خودتان باقی نگذاشته‌اید. خرید کردن، ملاقات با دوستان، انجام کارهای خیریه، بردن بچه‌ها به کنسرت، کلاس‌های آموزشی خودتان و... اگر چه بخش‌های جدا ناشدنی زندگی شما هستند، اما اگر سهم قابل توجهی از زندگی‌تان را اشغال کنند، جایی برای عشق باقی نمی‌گذارند. شاید شما آنقدر سرگرم شده باشید که توان دیدن این واقعیت را پیدا نکنید اما پر بودن همیشه برنامه‌های شما، وقتی برای توجه به همسرتان و نیازهای او باقی نمی‌گذارد. برای اینکه به یک نفر نزدیک شوید، باید زمان و انگیزه کافی برای توجه کردن به او را داشته باشید.

به مانیتور معتادشده‌اید؟

شاید خودتان ندانید که به لپ‌تاپ یا آیفون کوچک‌تان معتاد شده‌اید اما همسرتان زودتر از هر کسی این واقعیت را متوجه می‌شود. کافی است شما بگویید «می‌روم ای‌میل‌هایم را چک کنم و زود برگردم» و بعد از گذشت دو، سه ساعت هنوز پشت رایانه باشید تا همسرتان مهر معتاد بودن را به شما بچسباند. مهم نیست که او این موضوع را به زبان بیاورد یا اینکه بی‌صدا از کنار ساعت‌های طولانی‌ای که شما سرگرم رایانه یا تلفن همراه‌تان هستید بگذرد. در هر حال، این اتفاق فاصله‌ای پرنشدنی را میان شما دو نفر ایجاد می‌کند که به مرور می تواند سرنوشت رابطه صمیمانه‌تان را به خطر بیندازد.

همه زندگی‌تان کار است؟

عاشق کار کردن هستید؟ اشکالی ندارد. ما نمی‌خواهیم کار را به عنوان متهم اصلی سرد بودن رابطه‌تان معرفی کنیم اما بد نیست بدانید که نه خود کار، بلکه شیوه کار کردن‌تان می‌تواند زندگی شما را با چالش‌هایی روبه‌رو کند. اگر نمی‌خواهید رابطه تان آسیب ببیند، حساب کار را از خانه جدا کنید. شما چند ساعت از روز در محل کارتان مشغول هستید و این حق همسرتان است که با ورود شما به خانه، فرصت کافی برای صحبت کردن، تماشای تلویزیون و بدون دغدغه شام خوردن در کنار شما را داشته باشد. پس کار بیرون را به خانه نیاورید و چند ساعت  را به زندگی مشترک  اختصاص دهید.

بازی نمی‌کنید؟

اگر برای محقق کردن 4 اصل بالا تلاش کرده‌اید، وقت آن است که کمی به عقب برگردید و یک مهارت خوشایند کودکی را به زندگی امروزتان بیاورید. اگر می‌خواهید زندگی مشترک‌تان سرزنده بماند، بازی کردن را فراموش نکنید. قرار نیست همه زندگی شما جدی و با قاعده باشد و تمام تفریح‌های‌تان هم به پول وابسته باشد. شما می‌توانید با هم وقت بگذرانید و بدون صرف هیچ هزینه‌ای عشق را در خانه‌تان زنده کنید.



شارژ سریع موبایل