سارا قاسمی چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

دانشمندان پروژه روزتا اولین تصویر با رنگ حقیقی را از دنباله‌دار ۶۷P منتشر کرده‌است، تصویری که نشان می‌دهد برخلاف انتظار، این دنباله‌دار سرخ‌رنگ است.

برخلاف انتظار دانشمندان که تصور می‌کردند این دنباله‌دار به رنگ سیاه ذغالی است، تصویر جدید نشان می‌دهد سطح دنباله‌دار را غباری سرخ‌رنگ پوشانده‌است.

تا به امروز تمامی تصاویری که توسط دوربین NavCam روزتا به ثبت رسیده‌ و منتشر شده‌اند سیاه و سفید بوده‌اند. اما این تصویر جدید که گفته می‌شود رنگ حقیقی دنباله‌دار را نمایش می‌دهد، صحنه‌ای را به نمایش گذاشته‌است که چشم غیرمسلح انسان در صورت رویارویی با این جرم کیهانی، مشاهده می‌کرد.

قرار بود این تصویر در ۱۵ دسامبر در اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا به نمایش گذاشته‌شود. تصویر توسط ابزاری به‌نام Osiris به‌ثبت رسیده‌است، سیستم عکسبرداری دوگانه‌ای که در طیف نور‌های مرئی، نزدیک به فروسرخ و نزدیک به فرابنفش عکاسی می‌کند. این سیستم از حسگرهای رنگی برخوردار نیست، اما فیلترهای آن به مهندسان امکان می‌دهند عکاسی از میان طول موج‌های سرخ، آبی و سبز را انتخاب کنند.

تصاویر به‌دست آمده سپس برای ایجاد تصویری با رنگ حقیقی با یکدیگر تلفیق می‌شوند. آژانس فضایی اروپا هنوز حقیقی بودن رنگ تصویر آخری که از این دنباله‌دار منتشر شده‌است را تایید نکرده‌است.



شارژ سریع موبایل