مریم رحیم زاده يكشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

اگر جز افراد بزرگ‌سال خانواده هستید، اتاق خواب‌تان تنها مکان امن شماست، اما معمولا یکی از آخرین فضاهایی است که آن را نوسازی یا بازسازی می‌کنید.

اتاق نشیمن یا اتاق کودک ممکن است به بهترین نحو طراحی شده باشند، اما اتاق خواب بیچاره و ازمدافتاده شما ممکن است هنوز در خود مبلمانی متعلق به ۱۰ یا حتی ۲۰ سال پیش را جای داده باشد. در انتظار زمان مناسب نباشید (که هیچ‌وقت فرا نمی‌رسد)، اکنون زمان آن است که اتاق خواب‌تان را وارد قرن بیست‌ویکم کنید.

با اضافه‌کردن یک لَمسه، کمد لباس، بغل‌تختی، و روتختی جدید، می‌توانید به‌سرعت یک اتاق کسل‌کننده را تبدیل به یک پناه‌گاه جذاب و خوشایند کنید. در این مطلب به شما می گوید که چگونه دکوراسیون داخلی اتاق تان را دست خوش تغییرات خوش آیند کنید.

 

اتاق خواب

 

۱. یک دست مبلمان ماندگار انتخاب کنید

دیگر سراغ وسایل ازمدافتاده و قدیمی نروید. هنگام انتخاب مبلمان، از مدهای جدید دوری کنید و به جای آن از مبلمان های مدرن تر استفاده کنید زیرا با این روش می توانید بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل را تجربه کنید، زیرا یک مبل به‌روز ممکن است فردا دیگر مد نباشد.

در عوض، به‌دنبال چیزهایی باشید که همیشه به‌روز و محبوب هستند، مانند تخت‌خواب‌های چهارطرفه پرده‌دار (پوشش‌دار)، لمسه‌ها با گوشه‌های جلوآمده، مبل های راحتی و کمدهای چوبی، گنجه‌ها، نیمکت‌ها، و بغل‌تختی‌ها. شما با انتخاب پایه‌های فلزی یا لوازم منحصربه‌فرد همیشه می‌توانید از فضاهای سنتی فاصله بگیرید.

 

اتاق خواب

 

۲. از مزایای وسایل تزئینی استفاده کنید

برعکس اتاق‌های دیگر در یک خانه، اتاق خواب مکان مناسبی برای اضافه‌کردن وسایل دکوری جذاب و سرگرم‌کننده است. کوسن‌ها، روکش‌های مبلمان، و پرده‌ ها به فضا رنگ می‌دهند و چراغ‌های رومیزی در عین کاربردی‌بودن به طراحی اتاق را تنوع می‌دهند.

طراحی تخت‌خواب ساده‌ترین راه برای تاثیرگذاری در فضا است؛ با تغییر روتختی، بالش‌ها، و روکش‌ها می‌توانید تخت‌خواب خود را به‌روز کنید.

 

اتاق خواب

 

۳. چند وسیله خاص اضافه کنید

اگر به قدر کافی فضا دارید، چند چیز دیگر برای شخصیت‌بخشیدن به فضا اضافه کنید. یک میز آرایش، نیمکت اتاق خواب، و صندلی‌های عثمانی و کوسن های زیبا فضای شما را زیبا و منحصربه‌فرد می‌کنند.

 

اتاق خواب

 

نیمکت‌های دراز، صندلی‌های راحتی، و مبل‌های تخت‌خواب‌شو می‌توانند قسمتی از یک اتاق‌خواب را که بی‌مصرف باقی مانده است تبدیل به فضایی برای مطالعه یا چرت روزانه کنند.

 

اتاق خواب

 

۴. یک نورپردازی مناسب انتخاب کنید

در یک اتاق خواب، استفاده از حجم درست نور بسیار مهم است. قبل از هر چیز شما نیاز به یک نورپردازی ملایم و رمانتیک دارید و در عین حال از استفاده فکرنشده از نورها دوری کنید. قراردادن چراغ‌های رومیزی بر روی بغل‌تختی‌ها معمولا انتخاب رایجی است، اما چراغ‌های دیواری با نورهای ملایم جایگزین بسیار خوبی هستند.

 

اتاق خواب

 

اگر بیش‌تر به‌دنبال وسایل کاربردی هستید تا زیبایی، فن‌های سقفی گزینه‌های بسیار خوبی هستند، به‌ویژه اگر در جایی زندگی می‌کنید که دارای ماه‌های بسیار گرم در تابستان است و دمای بالا خوابیدن را مشکل می‌کند.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل