سارا قاسمی يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

وقتی ازدواج می کنید، یعنی باید از تمام گزینه های دیگری که دور و اطرافتان هستند، چشم بپوشید و برای همه عمر همسرتان را تنها شریک خود بدانید. اما در این میان، برخی افراد نمی دانند با تنوع طلبی شان چه کنند.

در میان پسران امروزی افرادی را می بینیم که ازدواج نمی کنند چون برایشان چشم پوشیدن از فرصت های مجردی دشوار است. آنها  خو گرفته اند به از این شاخه به آن شاخه پریدن، معاشرت با افراد زیاد، از آدمی به آدم دیگر و از رابطه ای به رابطه دیگر رفتن  و... آنها ازدواج نمی کنند چون نمی خواهند زیر بار مسئولیت های ازدواج بروند، سختی بکشند و برای آنچه که به دست می آورند، تلاش کنند.

آنها ازدواج نمی کنند، چون همه خدماتی که قرار است از ازدواج بگیرند (استقلال، سامان گرفتن زندگی، رابطه عاطفی و...) به راحتی در جایی خارج از خانواده به دست می آورند. حتی کم نیستند کسانی که ازدواج را در قسمتی از ذهنشان دارند و مجردی را نیز در بقیه زندگی شان ! اما وقتی فردی نتواند از تنوع طلبی خود چشم پوشی کند و با این وضعیت وارد یک زندگی مشترک شود، دیر یا زود به روابط موازی، کوتاه مدت و خیانت های پی در پی روی می آورد و زندگی خود را از دست می دهد.

در روایات اسلام، تنوع طلبی جنسی به شدت مذمت شده و مردانی که از آنها با عنوان «ذوّاقون» (یعنی کسانی که مدام به دنبال چشیدن زنان گوناگون هستند) لعنت شده اند. مرد تنوع طلب خود را مجبور و بی اختیار می بیند که از این شاخه به آن شاخه بپرد.

 

شما تنوع طلبید اگر...

- در یک زمان چند رابطه مختلف دارید.

- در صورت پایان یک رابطه، بلافاصله بدون هیچ وقفه یا احساس ناراحتی سراغ رابطه بعدی می روید.

- وقتی نامزد دارید، مدام با سایت ها و فیلم های غیراخلاقی سر و کار دارید.

- دلتان می خواهد توجه همه زنان را جلب کنید و رابطه ای کوتاه مدت با آنها داشته باشید.

- وقتی با خانمی مواجه می شوید، توانایی فکر نکردن به او را ندارید و حتما باید او را شکار کنید، با او رابطه برقرار کنید و مدتی دوست باشید.

- از روابط بلند مدت فرار می کنید چون احساس می کنید، شور و شعفتان از بین می رود یا تعهد برایتان دردسر ساز است.

 

قبل از ازدواج بخوانید

اگر نشانه های بالا را دارید، یعنی تنوع طلب هستند و تا مشکلتان را حل نکرده اید، نباید به ازدواج فکر کنید. ازدواج یعنی بتوانید تنوع طلبی ذهنی را با تمرکز بر زندگی و پیشرفت و درآمد، توجه بیشتر به روابط خانوادگی و برقراری ارتباط بهتر با اطرافیان جایگزین کنید. باید بتوانید پاداش های اجتماعی متاهلی را جایگزین مجردی کرده و تمام و کمال به سبک زندگی جدیدتان تعلق پیدا کنید.

روانشناسان افراد تنوع طلب را دچار اختلال جنسی می دانند. اختلالی که درمان آن طولانی است اما غیر ممکن نیست. بنابراین قبل از ازدواج، حتما با یک مشاور مشورت کنید و از او بخواهید برای درمان این تنوع طلبی کمک تان کند. یادتان باشد، فریب آرام و قرار گرفتن های موقتی تان را نخورید.

ممکن است در برهه ای از زندگی احساس کنید که میل تان به تنوع طلبی از بین رفته و دوست دارید آرام بگیرید. اما تا وقتی یک روانشناس آمادگی شما را تایید نکرده باز هم نباید به سمت ازدواج بروید. چون ممکن است این آرام گرفتن شما موقتی باشد و بعد از ورود به زندگی مشترک، دیر یا زود دوباره خسته شوید و روابط کوتاه و متنوع خود را از سر بگیرید.



شارژ سریع موبایل