سارا قاسمی يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰

لپ تاپ های قدرتمند همواره به گونه ای طراحی می شوند تا همانند یک سیستم کامپیوتری قوی باشند و همزمان با آن قابل حمل نیز باشند. لپ تاپ Dell Precision 3510 از این لحاط سیستم قوی است اما نقطه ضعف هایی نیز به همراه دارد که ممکن است نظر شما را در خصوص خرید آن تغییر دهد.

قدرت این لپ تاپ به لطف پردازنده 4هسته ای و کارت AMD FirePro W5130M GPU فوق العاده بالا است. اما از برخی لپ تاپ های دیگر سنگین تر است و به دلیل کارایی بالایی که دارد کمی زود گرم می شود. اما می توانید بعنوان جایگزین سیستم کامپیوتری خود از آن استفاده نمایید.

 

بررسی لپ تاپ Dell Precision 3510

 

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Precision 3510 بسیار ساده، بی تجملات و یکپارچه است. به ظاهر همانند یک تکه پلاستیکی سیاه رنگ است که قدرت ویژه ای زیر آن نهفته است. در قسمت پایین این لپ تاپ لوگوی شرکت Dell قرار داده شده است.

با باز کردن لپ تاپ یک صفحه نمایش لمسی 1080p و یک صفحه کلید به سبک جزیره با صفحه کلید اعداد، بطور کامل مشاهده می شود. دکمه آبی رنگی روی صفحه کلید روشن است که جلوه خوبی به طراحی تک رنگ لپ تاپ داده است.

 

پردازنده

2.6-GHz Intel Core i7-6820HQ CPU

سیستم عامل

ویندوز 10

حافظه ram

16 گیگابایت

حافظه ram قابل افزایش

32 گیگابایت

حجم Hard

256 گیگابایت SSD

 

پورت ها

در طراحی این لپ تاپ به سایر پورت های قدیمی تر که ممکن است مورد استفاده شما قرار گیرد، توجه شده است. شما تمام پورت های لازم برای انجام کارهای خود را، در این لپ تاپ مشاهده می نمایید. در سمت چپ لپ تاپ یک کارتخوان هوشمند و یک پورت usb نوع c وجود دارد. در سمت راست لپ تاپ یك شكاف توسعه امنیتی و دو پورت usb 3.0 و یك شكاف توسعه كارت حافظه و یك پورت برای هدفون و میكروفون قرار داده شده است.

مابقی پورت ها در پشت لپ تاپ است كه شامل : پورت اترنت، اتصال دهنده VGA، شكاف توسعه سیم كارت، خروجی HDMI، یك پورت USB و پورت شارژر آن قرار دارد.

 

بررسی لپ تاپ Dell Precision 3510

 

دوام و امنیت

لپ تاپ ها همواره روی میز کار هستند، اما لپ تاپ Dell Precision 3510 به گونه ای طراحی شده است که در مقابل ضرباتی که ممکن است در حین جابجایی به لپ تاپ وارد شود، مقاوم باشد. شرکت Dell ادعا می کند که این لپ تاپ تست شده است و این ادعا بدین معنا می باشد که لپ تاپ قطعاً در مقابل ارتعاشات و شوک شدید و یا حرارت شدید بایستی مقاوم باشد.

همواره محافظت در برابر داده های مهم لپ تاپ نیز از ویژگی های مهم دیگری است که در حین خرید همواره به آن توجه می شود. این لپ تاپ دارای برنامه های مدیریتی برای محافظت از داده های حساس و مهم است. یک کارت خوان هوشمند و حسگر اثرانگشت برای حفظ امنیت اطلاعاتی در این لپ تاپ تعبیه شده است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p در این لپ تاپ تعبیه شده است که باهوش، سازگار و روشن و دقیق می باشد. این صفحه نمایش طیف بسیار گسترده ای از رنگ های RGB را پشتیبانی می نماید.

مك بوك در خصوص سازگاری رنگ ها در صفحه نمایش عملكرد مناسبی نداشت و فقط 86 درصد رنگ ها را پشتیبانی می كرد. اما لپ تاپ Dell Precision 3510 حدود 177 درصد از رنگ ها را پشتیبانی می نماید و این ویژگی باعث می شود كه این لپ تاپ یكی از سازگارترین و زنده ترین وضوح تصویر را در صفحه نمایش خود ایجاد نماید. دید شما در صفحه نمایش لپ تاپ Dell Precision 3510 هیچ مشكلی نخواهد داشت.

 

صفحه کلید، پد لمسی و اشاره گر ماوس

تایپ با استفاده از صفحه کلید لپ تاپ Dell Precision 3510 به نظر کسل کننده می رسد. کلید های صفحه کلید کمی سفت هستند. عمق دکمه های این صفحه کلید 2.2 میلیمتر است و نیازمند جسمی 62 گرمی است، تا فشار لازم را روی دکمه ایجاد نماید و کلید موردنظر فشرده شود.

البته سفت بودن این صفحه کلید باعث نمی شود که شما با تاخیر تایپ کنید. بطور معمول 110 واژه در هر دقیقه می توان تایپ نمود. اما نرخ خطا در حین تایپ از 2 درصد به 4 درصد افزایش پیدا می کند و ممکن است دست شما پس از استفاده از این صفحه کلید کمی خسته شود. پد لمسی این لپ تاپ بسیار راحت و روان است و باعث می شود شما در حین کار کردن با ویندوز و مرور صفحات خسته و اذیت نشوید.

 

بررسی لپ تاپ Dell Precision 3510

 

صوت

بلندگوهای لپ تاپ Dell Precision 3510 به اندازه کافی قدرتمند هستند و تمام نیازهای چندرسانه ای شما را تامین می کنند. شما می توانید پس از یک روز خسته کننده، صدای موسیقی موردعلاقه تان را با صدای مناسبی گوش کرده و لذت ببرید. این لپ تاپ نرم افزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک صدای خوب را دارا می باشد. پیشنهاد می شود که نرم افزار را روی گزینه پیش فرض، یعنی MaxxSense تنظیم نمایید.

 

کارایی

لپ تاپ Dell Precision 3510 که در این مطلب آن را مورد بررسی قرار داده ایم؛ دارای پردازنده 2.7-GHz Intel Core i7-6820HQ و کارت AMD FirePro W5130M با VRAM به اندازه 2 گیگابایت و رم قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت می باشد. این مشخصات برای یک لپ تاپ چند کاره، به اندازه کافی خوب و مناسب است. با توجه به رم بسیار قوی این سیستم شما می توانید 30 tab جدید در مرورگر كروم باز كنید و یا در یكی از تب ها یك ویدئوی در حال پخش داشته باشید و هیچ كاهش سرعتی را در این سیستم حس نكنید.

میانگین امتیازی كه سایر لپ تاپ های شخصی در كارایی كسب كرده اند امتیاز 13,446 است و امتیاز لپ تاپ Dell Precision 3510 برابر با 13,738 است كه از میانگین عادی بالاتر است.

 

عمر باتری

باتری این لپ تاپ می تواند یك روز كاری بدون اینكه نیاز به شارژ اضافه داشته باشد، برایتان كار كند. این لپ تاپ 10 ساعت و 30 دقیقه می تواند شارژ نگه دارد كه در این مدت شما می توانید با وای فای به اینترنت متصل باشید و صفحات وب را مرور نمایید.

این میزان 6 ساعت بیشتر از میانگینی است كه سایر لپ تاپ ها می توانند شارژ باتری نگه دارند. میانگین سایر لپ تاپ ها 4 ساعت و 30 دقیقه می باشد. رتبه دوم در نگهداری شارژ باتری، مربوط به MacBook Pro می باشد كه 9 ساعت و 8 دقیقه شارژ باتری نگه می دارد.

 

بررسی لپ تاپ Dell Precision 3510

 

دوربین

دوربین لپ تاپ Dell Precision 3510 هر نوع تماس ویدئویی را پشتیبانی می نماید. اگر با مادربزرگ خودتان می خواهید تماس ویدئویی برقرار کنید یا در یک کنفرانس علمی شرکت کرده و مصاحبه ویدئویی داشته باشید، می توانید روی ویدئوی وبكم این لپ تاپ حساب کنید. رنگ هایی که در وبکم می بینید دقیق هستند و حتی می توانید سایه ی روی پیراهن آبی رنگ خودتان را نیز مشاهده کنید!

 

حرارت

لپ تاپ Dell Precision 3510 بسیار سریع گرم می شود. این لپ تاپ پس از 15 دقیقه گرم می شود. بخشی از لپ تاپ که در سمت راست آن است تا 114 درجه فارنهایت گرم می شود، که حد آستانه آن 95 درجه می باشد. مرکز صفحه کلید 95 درجه و پد لمسی این لپ تاپ تا 88 درجه گرم می شود. هنگام کار با این لپ تاپ سمت چپ آن بسیار داغ می شود و این موضوع ناراحت کننده ای است زیرا شما دیگر نمی توانید دستتان را در آن قسمت قرار دهید، زیرا هوای بسیار گرمی از آن قسمت بیرون می آید.

 

نرم افزار و گارانتی

لپ تاپ Dell Precision 3510 تعدادی نرم افزار مفید از پیش نصب شده دارد. ویندوز 10 روی این لپ تاپ نصب شده است و برخی برنامه های مفید مانند برنامه جامع مدیریت برنامه ها برای بهینه سازی اطلاعات باتری در آن قرار دارد. این دستگاه با 3 سال گارانتی به فروش می رسد و هزینه حمل و نقل لپ تاپ با شرکت می باشد.

 

پیکربندی

لپ تاپ Dell Precision 3510 که در این مطلب آن را مورد بررسی قرار داده ایم دارای پردازنده 2.7-GHz Intel Core i7-6820HQ و کارت AMD FirePro W5130M با VRAM به اندازه 2 گیگابایت و رم قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت، کارتخوان هوشمند و صفحه لمسی 1080p  می باشد. سایر مدل های این لپ تاپ مشخصات متفاوت تری دارند كه می توانید برحسب نیاز و كارایی خود، یكی از انواع مدل های آن را انتخاب نمایید.

 

نتیجه گیری

لپ تاپ Dell Precision 3510 قدرتمند و دارای صفحه نمایش سازگار و باتری قوی می باشد که برای طراحان، معماران و مهندسان که معمولاً با مسئله حرارات در لپ تاپ ها مشکل دارند، مناسب است. شما می توانید این لپ تاپ را با سایر لپ تاپ های موجود در بازار که در این رده محصولات هستند مقایسه نمایید و انتخاب بهتری داشته باشید. اگر شما می خواهید مقداری بیشتر هزینه کنید پیشنهاد ما به شما Dell Precision 5510 می باشد. كه طراحی سبك تر و بهتری را دارد و دارای صفحه نمایش شگفت آور است. هرچند كه نگهداری شارژ باتری آن كمتر است.

اما اگر شما در جستجوی لپ تاپ قوی با طول عمر باتری طولانی و دقت بالا هستید، می توانید Dell Precision 3510 را انتخاب نمایید.



شارژ سریع موبایل