سارا قاسمی چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

اتفاق بدی که ممکن است برای صفحه کلید شما بیفتد این است که كلید خاصی از صفحه کلیدتان خراب شود؛ تا جایی که حتی نوشتن یک ایمیل ساده نیز برای شما امکان پذیر نباشد. مثلاً فرض كنید كلید N روی صفحه كلید شما خراب شده است، چگونه آن را تعمیر خواهید كرد؟

در گام اول، اگر صفحه كلید شما، صفحه كلید اعداد جداگانه ندارد، كلید NumLock را بررسی نمایید. اگر این كلید فعال است، ممكن است برخی كلید ها را تنظیم كند و باعث غیرقابل استفاده شدن كلید های دیگر شود. در غیر اینصورت، احتمالاً چیزی در زیر كلید شما گیر كرده است. شما باید آن شیء را درآورده و دور بیندازید. اگر صفحه كلید شما از نوع صفحه كلید خارجی است آن را به پشت برگردانید و اگر كلید خاصی روی آن كار نمی كند، با یك گیره كاغذ سعی كنید چیزهایی كه زیر كلید گیر كرده است را بیرون آورید. اما هیچكدام از این روش هایی كه ذكر نمودیم در خصوص صفحه كلیدهای تعبیه شده روی لپ تاپ ها كارایی ندارند.

اگر با صفحه كلید لپ تاپ مشكلی دارید و یكی از كلید های صفحه كلید لپ تاپ شما خراب شده است، از هوای فشرده برای خارج كردن چیزهایی كه زیر كلید لپ تاپ گیر كرده است، استفاده نمایید. قیمت یك قوطی هوای فشرده كوچك حدوداً 4 دلار است. دقت كنید قوطی فشرده ای كه می خرید دارای نوك بسیار نازكی باشد تا قابل استفاده برای زیر كلید های لپ تاپ باشد. (تقریباً همه قوطی های هوای فشرده دارای چنین قابلیتی هستند.)

 

دكمه غیرفعال شده صفحه كلید خود را تعمیر كنید!

 

نوك قوطی هوای فشرده را زیر كلید خراب شده روی صفحه كلیدتان قرار دهید و با فشار هوا سعی كنید گرد و خاك زیر كلید را تمیز كنید. اگر هیچ كدام از این روش ها كارساز نبود، سعی كنید كلید را درآورید. در هر دو نوع صفحه كلید خارجی و تعبیه شده روی لپ تاپ شما می توانید از این روش استفاده نمایید و كلید مورد نظر را از صفحه كلید جدا كنید.

 

دكمه غیرفعال شده صفحه كلید خود را تعمیر كنید!

 

از یك پیچ گوشتی كوچك و مسطح برای درآوردن كلید از روی صفحه كلید استفاده كنید. تیغه پیچ گوشتی را در زیر كلید مورد نظر قرار دهید و به آرامی با چرخش پیچ گوشتی تا زمانی كه دكمه باز نشده است، پیچ گوشتی را بچرخانید. اگر صفحه كلید شما خاموش باشد، پس از درآوردن كلید می توانید زیر آن را كاملاً تمیز پاك كنید. برای بازگرداندن كلید به وضعیت اول روی صفحه كلید، كلید را در محل قرار داده و با فشار به سمت پایین آن را در جای خودش محكم كنید.

 

دكمه غیرفعال شده صفحه كلید خود را تعمیر كنید!

 

اگر هیچ یك از این روش ها كارساز نبودند، صفحه كلید جدید تهیه و جایگزین نمایید. جایگزینی یك صفحه كلید جدید خارجی بسیار آسان است. فقط باید صفحه كلید جدید را تهیه و به كامپیوترتان وصل نمایید. اما اگر سیستم شما لپ تاپ است، برای تعویض صفحه كلید آن از یك فرد متخصص در این زمینه كمك بخواهید و این كار را در منزل انجام ندهید.



شارژ سریع موبایل