سمیه قاسمی دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

در این مطلب واقعیات روانشناسی جالبی را عنوان خواهیم کرد. لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. ممکن نیست انسانها بتوانند خود را غلغلک دهند. فقط برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی هستند که قادرند این کار را انجام دهند!

2. بیش از 400 نوع ترس توسط روانشناسان تعریف شده است!

3. مغز انسان، متن سخنرانی های خسته کننده را همان طور که عنوان شده اند به خاطر نمی آورد! ساختار آنها را جالب تر کرده و بازنویسی می نماید.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

4. با توجه به تحقیقات انجام شده، بسیاری از سلفی های بارگذاری شده در شبکه های اجتماعی، توسط کاربران مرد انجام گرفته اند و احتمال دارد که اختلال شخصیت روانی و خودشیفتگی در بین آنان در سطح بالاتری باشد.

5. نوع موسیقی که شما گوش می دهید، در درک شما نسبت به جهان تاثیر می گذارد.

6. "عاشق بودن" و " اختلال شخصیت وسواس جبری" اثرات بیوشیمیایی یکسانی را در بدن ایجاد می کنند.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

7. با توجه به تحقیقات، انسانها داشتن پول بیشتر را برای به دست آوردن تجربه های جدید خوشایند تر میدانند تا خریدن چیزهایی که دوست دارند.

8. با توجه به یافته های اخیر، ترس از خاطرات از طریق DNA به نسل دیگر نیز منتقل می شود.

9. آیا پیش از این از بیماری سندرم راه رفتن جسد چیزی شنیده بودید؟ بیماران مبتلا به این اختلال روانی فکر می کنند که مرده اند و گوشت آنها فاسد شده است  و بدن و خون خود را از دست داده اند.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

10. با توجه به تحقیقات روانشناسان "ترول" صفات شخصیتی خودشیفتگی، سادیستی و روانی را نشان می دهد.

11. تلویزیون و فرهنگ عامه اختلال روانی خاصی با عنوان "سندرم ترومن" را دامن می زنند... کسانی که به این بیماری گرفتار می شوند فکر می کند زندگی از دوربین های تلویزیونی به صورت مخفیانه درست مثل مراحل فیلم برداری ضبط می شود.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

12. دلیل بودن "آهنگ های مورد علاقه"  این است که لحظات احساسی زندگی خود را با متن آهنگ مورد علاقه تان، هماهنگ احساس می کنید.

13. تحقیقات نشان میدهد، مردم نادان خود را کامل و بی نقص میدانند در حالی که مردم هوشمند تمایلی به اظهار توانایی هایشان ندارند و تواضع بیشتری دارند.

14. سندرم پاریس، به ویژه در ژاپنی ها باعث ایجاد ناراحتی های روانی عجیب و غریبی می گردد ... قبل از آمدن به شهر پاریس انتظارات بزرگی دارند و زمانی که با چهره واقعی این شهر مواجه می شوند، وارد افسردگی می گردند.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

15. یکی دیگر از ناراحتی های جالب مرتبط با ادبیات، سندرم قدس است. برخی از زائران و گردشگران قدس که از آن جو مقدس بازدید می کنند، به این باورمیرسند که آنها یک رهبر بزرگ مذهبی هستند. حتی برخی پیشتر رفته و خود را حضرت عیسی مسیح یا حضرت موسی میدانند و سعی می کنند دریای سرخ را بشکافند!

16.افرادی که به طور مادرزادی نابینا هستند به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا نمی شوند!

17. آیا می دانید که در حال حاضر ترس از دست دادن تلفن همراه به عنوان یک ترس اجتماعی در آمده؟ نوموفوبیا (NOMOPHOBIA) به معنی ترس از دست دادن تلفن همراه و اتصال آن است.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

18. وقتی کسی برای بیش از 20 ثانیه شما را در آغوش بگیرید، مغز هورمون اکسی توسین که مسئول "پیوند اجتماعی" است ترشح می کند و بنابراین شما یکی از افراد مورد اطمینان شخص مورد نظر خواهید بود.

19. هنگامی که مردم از لحاظ جسمی خسته اند، بیشتر تمایل به صداقت دارند. بنابراین، بیشتر اعترافات اغلب موارد در سخنرانی های اواخر شب اتفاق می افتد.

20  تمام افرادی که در مناطق جغرافیایی مختلف زندگی میکنند و به زبان های مختلف صحبت می نمایند، از حرکات و حالات صورت مشابه برای بیان شش احساس: شادی، خشم، غم، ترس، تعجب و انزجار استفاده می کنند.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

21. ترد شدن فرد از طرف شخص دیگر یا اجتماع، توسط مغز به عنوان درد فیزیکی منعکس می شود.

22. همیشه اهداف خود را برای خودتان نگه دارید! با توجه به تحقیقات انجام گرفته، هنگامی که شما اهدافتان را برای دیگران تبلیغ و تعریف می کنید، شانستان را برای تحقق آنها کاهش می دهید.

 

 واقعیت روانشناسی که پیش از این نمی دانستید!

 

23. وقتی کسی که دوستش دارید را می بینید، مردمک چشمانتان بزرگتر می شوند. زمانی که شخص نا خوشایندی را می بینید بر عکس آن، اتفاق می افتد!

24. امروزه، یک دانش آموز عادی دبیرستان با بیمار ​​تحت درمان روانی سال 1950 دارای سطح نگرانی متوسط یکسانی است!

25   امروزه میان محققان در مورد اینکه آیا اعتیاد به اینترنت به عنوان یک بیماری روانی در نظر گرفته میشود یا نه بحث های زیادی در جریان است.



شارژ سریع موبایل