سارا قاسمی يكشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

اگرشما کاربر مشتاق مایکروسافت آفیس 2016 هستید، ممکن است بدانید که ویژگی های جدید همه روزه در حال اضافه شدن هستند. هنگامی که شما پنجره جدیدی در نرم افزار ورد یا پاورپوینت باز می کنید و شروع بکار می کنید، شبیه جعبه های فانتزی هستند که برای شما باز می شوند.

آیا شما ویژگی های جدیدی را که به نرم افزارها اضافه می شوند را مورد بررسی قرار می دهید یا به سادگی از روی آنها رد می شوید؟ اینکه بدانید چه چیزی می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند و برایتان سودمند باشد؟

در اینجا مروری خواهیم داشت بر 10 ویژگی جدید مایکروسافت آفیس 2016، که ممکن است توجهی به آن نکرده باشید.

 

1. دکمه های اضافه نوار ابزار

در حال حاضر شما می توانید گزینه های آرشیو را با یک کلیک ساده روی دکمه archive مشاهده نمایید. به علاوه، می توانید گروه های جدیدی را مشاهده یا اضافه نمایید. اگر شما دکمه های جدید را نمی بینید، باید آنها را به نوار ابزارتان اضافه نمایید. برای آنکه این کار را سریع انجام دهید، روی نوار ابزار راست کلیک نمایید و Customize the Ribbon را انتخاب نمایید. سپس گزینه هایی را که می خواهید از سمت چپ انتخاب کنید تا به نوار ابزار اضافه شوند.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (1)

 

2. همکاری پیشرفته

برای درج نظرات و به اشتراک گذاری آسان، نرم افزارهای آفیس ورد و پاورپوینت دارای ویژگی های همکاری زیادی هستند. شما می توانید در بالای نوار ابزار خود، موارد به اشتراک گذاشته شده و نظرات درج شده را مشاهده نمایید. علاوه بر این، شما خیلی سریع می توانید نسخه های قبلی سند خود را با کمک دکمه activity مشاهده نمایید. پس از کلیک، پانل کناری باز خواهد شد و آنچه که در سند شما اتفاق افتاده است را نمایش خواهد داد.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (1)

 

3. یادآوری ها

برای آنکه به صورت سریع توجه کسی را به خود جلب کنید، Outlook 2016 ویژگی جدیدی به نام Mentions دارد. هنگامی که یک ایمیل جدید یا تقویم برای دعوت می سازید، نماد @ را به همراه چند حرف اول نام آن فرد به بدنه اضافه کنید. پس از آن شما یک لیست بازشونده مشاهده خواهید نمود که اطلاعات مخاطبین شما را فهرست خواهد نمود. هنگامی که شما یکی را انتخاب کنید، نه تنها نام آن فرد در پیام یا دعوت نامه مشخص خواهد شد، بله همزمان می تواند نام آن فرد را بعنوان گیرنده آن پیام درج کنید. پس از آن شما یک لیست کشویی می بینید که اسامی افرادی که در لیست شما هستند را خواهید دید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (1)

 

4. گزینه های ارتباطی جدید و بهبود یافته

شما می توانید از پایگاه داده SAP HANA پوشه های خود را به اشتراگ گذاشته و پوشه ها یا سرویس های آنلاین مشترک مانند گزارشات Salesforce را مشاهده کنید. از منوی Data گزینه New Query را انتخاب کنید و سپس گزینه مناسب را از منوی بازشونده، انتخاب کنید. اتصال دهنده ها به IBM و DB2 و SQL SERVER به خوبی بهبود یافته است. برای IBM DB2 هم اکنون شما می توانید درایو مایکروسافت را انتخاب کنید و برای پایگاه داده SQL اطلاعات شما را به صورت سلسله مراتبی اضافه کنید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (1)

 

5. انتشار در Docs.com

برخی ویژگی های اضافه شده به آفیس 2016 در برنامه های مختلف قابلیت اجرا شدن دارد. یکی از این سرویس ها امکان انتشار اسناد در Docs.com است. از منوی File گزینه Publish را انتخاب نمایید. سپس گزینه های مختلف Docs.com را به همراه عنوان و موارد دیگر را مشاهده خواهید نمود. شما برای ورود به Docs.com نیازمند پروفایل مخصوص خود هستید. برای اینکار می توانید از طریق آدرس ایمیل یا حساب کاربری فیسبوک یا حساب کاربری مایکروسافت، این پروفایل را ایجاد نمایید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (1)



شارژ سریع موبایل