سارا قاسمی دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

اگرشما کاربر مشتاق مایکروسافت آفیس 2016 هستید، ممکن است بدانید که ویژگی های جدید همه روزه در حال اضافه شدن هستند. هنگامی که شما پنجره جدیدی در نرم افزار ورد یا پاورپوینت باز می کنید و شروع بکار می کنید، شبیه جعبه های فانتزی هستند که برای شما باز می شوند. آیا شما ویژگی های جدیدی را که به نرم افزارها اضافه می شوند را مورد بررسی قرار می دهید یا به سادگی از روی آنها رد می شوید؟ اینکه بدانید چه چیزی می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند و برایتان سودمند باشد؟

در اینجا مروری خواهیم داشت بر 10 ویژگی جدید مایکروسافت آفیس 2016، که ممکن است توجهی به آن نکرده باشید. در بخش اول این مطلب 5 مورد از این ویژگی ها معرفی شدند، در این مطلب نیز 5 ویژگی بعدی را شرح خواهیم داد.

 

6. انتشار در Power BI

Power BI سرویسی است که می تواند داده های شما را به گزارشات تعاملی تبدیل نماید. با استفاده از داشبورد تجاری شما می توانید، به سادگی مدل های دلخواه تان را ببینید، تحلیل نمایید و بسازید. از منوی File گزینه Publish را برای آپلود کتاب ها یا داده های کتاب های تخصصی به صورت مستقیم از طریق Power BI انجام دهید.

نکته: این سرویس نیازمند یک حساب کاربری OneDrive برای عضویت تجاری می باشد.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

7. پژوهشگر

این ابزار مفید برای انجام مقالات در طول ترم تحصیلی و یا انجام تحقیقات تجاری به محقیقین کمک می نماید. گزینه Research را از نوار ابزار خود انتخاب نمایید و واژه مورد جستجو را در نوار کناری درج کنید. نتایج جستجو نمایش داده می شود، موردی را که می خواهید انتخاب نمایید. می توانید کار تحقیقاتی خودتان را با این ابزار شروع کنید و بطور مستقیم از منابع موجود در این قسمت استفاده نمایید. شما همچنین به سادگی می توانید، تصاویری که پیدا می شود را بکشید و در سند کار تحقیقاتی خودتان در محل مورد نظر رها کنید تا عکس مورد نظر به فایل شما اضافه شود.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

8. پیشنهاد یک ویژگی

اگر شما ایده بزرگی برای افزودن یک ویژگی خاص به Outlook دارید، می توانید این پیشنهاد را با یک کلیک ساده مطرح کنید. از منوی File گزینه Feedback را انتخاب و سپس Outlook 2016 feedback را انتخاب کنید. سپس شما از طریق مرورگرتان به قسمت ارائه پیشنهاد وبسایت  outlook وصل خواهید شد. جایی که شما می توانید به ایده ها رای بدهید یا ایده و پیشنهاد خودتان را مطرح نمایید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

9. هایلات یا برجسته نمودن نوشته ها

مشابه نرم افزار ورد، شما می توانید نوشته ها را در نرم افزار پاورپوینت نیز هایلایت نمایید. بخش های خاصی از متن را که واقعاً می خواهید برجسته تر و هایلایت نمایید انتخاب نموده و با کمک این ویژگی این کار را انجام دهید. مطمئن باشید که در سربرگ Home هستید، سپس نوشته خود را انتخاب نمایید و بعد روی Text Highlighter کلیک نموده و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

10. قابلیت بزرگنمایی در پاورپوینت

ویژگی جدید و کاربردی در پاور پوینت، این است که به شما اجازه می دهد تا بین اسلایدها و بخش های مختلف سند ارائه به سرعت جابجا شوید. سه نوع بزرگنمایی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید:

* Summary Zoom: بزرگنمایی خلاصه، بین اجزایی که شما در یک اسلاید انتخاب نموده اید، می توانید جابجا شوید.

* Slide Zoom: بزرگنمایی اسلایدها، به شما اجازه می دهد تا بین اسلایدها با هر ترتیبی که می خواهید، حرکت نمایید.

* Section Zoom: بزرگنمایی بخش، به شما اجازه می دهد تا به راحتی به بخش های قبل بازگردید.

از منوی insert گزینه Zoom را انتخاب نمایید و سپس نوع بزرگنمایی را از منوی بازشونده انتخاب کنید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

جدیدترین های مجموعه نرم افزاری آفیس

اگر شما در مورد ویژگی های جدید مجموعه نرم افزاری آفیس کنجکاو هستید می توانید هر زمان که این برنامه را باز کردید از منوی File گزینه Account و سپس What’s New  را انتخاب نمایید تا با کمک این بخش و با یک کلیک ساده در مورد جدیدترین ویژگی ها و ابزاری هایی که به مجموعه آفیس اضافه شده است اطلاعات کسب کنید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)

 

اگر شما در این بخش ویژگی جدید نمی بینید، مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار آفیس را نصب نموده اید. از منوی File گزینه Accounting و سپس update option را انتخاب کنید تا در مورد وضعیت بروزرسانی نرم افزار اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

10 ویژگی جدید مایكروسافت آفیس برای افزایش بهره وری (2)



شارژ سریع موبایل