مهدی خاکپور دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

پل های معروف جهان ممکن است بلندترین پل، طولانی ترین یا بالاترین پل ها نباشند، اما می توانند شناخته شده ترین پل ها در جهان باشند. پل ها و انسان ها به موازای هم سابقه طولانی داشته اند. در طول قرون، با استفاده از معماری و ساخت و ساز، جهت پر کردن شکاف بین موانع فیزیکی و ارائه یک راه عبور آسان، پل ها بوجود آمدند. پل ها بر روی دهانه رودخانه ها، محدوده رشته کوه ها، بر روی اقیانوس، و  جنگل ها  به منظور اتصال به کشورهای دیگر، ایجاد می شوند. مانند پل بوسفورس ترکیه که دو قاره را به یکدیگر متصل می کند.

بسیاری از این پل ها به عنوان نقطه ای برجسته در نظر گرفته شده و به عنوان بخشی حیاتی از زیر ساخت های مناطقی در سراسر جهان به شمار می روند. برخی از پل ها ،کشورها را به یکدیگر متصل می کنند که بیش از موارد دیگر، برای تاریخ و فرهنگ خود، الهام بخش هستند، در حالی که برخی از این پل ها به عنوان تندیس شهر به دلیل اعتبار و مهندسی منحصر به فرد شان شناخته می شوند.

پل های امروزی نه تنها از نظر طراحی نماد پیشرفت جهان هستند با این حال در فن آوری پیشرفت خوبی دارند. در ادامه یک لیست از معروف ترین پل ها را قرار داده ایم.

 

پل گلدن گیت در سان فرانسیسکو _لس آنجلس آمریکا

 

پل های معروف جهان

 

پل بندرگاه سیدنی _ سیدنی، استرالیا

 

پل های معروف جهان

 

پل میلائو _ پل راه آهن میلائو _ دره ترنسپاندر ، فرانسه

 

پل های معروف جهان

 

پل برج _ لندن، انگلستان

 

پل های معروف جهان

 

پل ریالتو _ ونیز ایتالیا

 

پل های معروف جهان

 

 پل لنکاوی ، مالزی

 

پل های معروف جهان

 

پل رویال جورج، کلرادو

 

پل های معروف جهان

 

پل هانگژو خلیج ، چین

 

پل های معروف جهان

 

پل موستار، بوسنی و هرزگوین

 

پل های معروف جهان



شارژ سریع موبایل