سمیه قاسمی جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

زندگی کاری به همان اندازه که سرگرم کننده است، می تواند خسته کننده و پیچیده نیز باشد. اگر کار یا یک دوره جدیدی با افراد جدید را آغاز کرده اید، زندگی تان با یک برنامه کاری جدید و قوانین جدید پر شده است. در این مطلب بایستنی های محل کار را برای شما بیان می نماییم و امیدواریم توصیه های ما، برایتان لذت بخش، مفید و کمک کار باشد.

 

مانند شخص دیگری لباس نپوشید.

احتمالا یک استاندارد برای نوع لباس پوشیدن شما در جایی که کار می کنید، وجود دارد و لزومی ندارد شما لباسی را بپوشید که در آن احساس راحتی نمی کنید و از آن نفرت دارید. حرفه ای بودن این است که در چارچوب قوانین بتوانید چیزی را که دوست دارید و در آن احساس راحتی می کنید و متعلق به شخصیت شماست را بپوشید و در فکر کپی کردن لباس هر شخص دیگری که برای شما مناسب نیست نباشید.

 

به ارتباطات خود توجه کنید.

پس از عادت کردن به محیطی که به تازگی وارد آن شده اید تغییر زبان گفتار رسمی شما به سمت گفتگوی روزانه و غیر رسمی بسیار طبیعی است، با این حال، شما باید تا آنجا که ممکن است از این وضعیت اجتناب کنید. نه تنها صحبت ها باید رسمی باشد بلکه در مکاتبات روزانه تان نیز باید توجه نمایید تا خود را به زبان محاوره ای عادت ندهید و در مکاتبات حرفه ای از شکلک های لبخند و شوخ طبعی پرهیز نمایید.

 

اگر مشکلی وجود دارد، ساکت نمانید.

ممکن است به تنهایی قادر به حل مشکلات و کمبود ها باشید و این توانایی شما فوق العاده است، اما اگر چیز اشتباهی وجود دارد، باید آن را با مافوق خود در میان بگذارید. در غیر این صورت، تلاش برای رفع مشکل میتواند سرپوش گذاشتن بر آن به نظر برسد.

 

دیر نکنید!

دیر نرسیدن و رفتن به موقع سر کار، ساده ترین راه برای نشان دادن مسئولیت پذیری شما است. هنوز هم تعداد زیادی از مردم با بهانه های ساختگی، تاخیری مزمن و دائمی در مراجعه به محل کار شان دارند. توجه به مشکلات و موانعی که امکان دارد به موقع رسیدن شما را تحت الشعاع قرار دهد با مدیریت صحیح زمان هنگام مراجعه به محل کار، نگرانی از اینکه ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد و باعث دیر رسیدن شما شود را نیز بر طرف میکند و شما مجبور به بی نظمی و جلب توجه همکارانتان به خاطر تاخیرهای پیاپی نخواهید شد.



شارژ سریع موبایل