سمیه قاسمی دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

وقتی صحبت از چای می شود، معمولا نحوه دم کردن بهتر چای به ذهن می آید. در مطالب متنوعی که در مورد چای تا به حال مطالعه نموده اید انواع مختلف این نوشیدنی فراگیر را نیز مورد بررسی عمیق قرار داده اید و برای خودتان نسبت به نیاز های وجودیتان، انواعی از این چای ها را جدا نموده و مصرف کرده اید. به دلیلی حساسیت موضوع، در این مطلب به جنبه دیگری از جذابیت های چای می پردازیم.

به دلیل همین حساسیت ما تصمیم گرفتیم حرکت بعدی کمی هوشمندانه تر باشد. نوشیدنی که در کشور ما با عنوان چای مصرف می گردد با انواع مختلف و با مواد متفاوت در 27 کشور جهان نیز نوشیده می شود بنابراین تعجب می کنید وقتی که نتیجه تحقیقات ما را که با وسواس تمام، جمع آوری کرده ایم را ببینید.

شما می توانید با دیدن این نمونه های نوشیدنی که با عنوان چای عرضه می گردند تصمیم بگیرید که بهترین چای متعلق به کدام فرهنگ و کشور است و آیا شما نیز می توانید این چای را بنوشید؟ با دیدن این نمونه ها به قدری لذت خواهید برد که دوست دارید تمام آنها را امتحان کرده و مزه مزه نمایید و بهترین ها را انتخاب کنید.

بهتر است کتری را پر از آب نمایید و روی اجاق گاز قرار دهید، زیرا پس از اتمام این مطلب واقعا تشنه چای خواهید شد.

 

تزای در یونانی

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (2)

 

چای یونانی نیز همان چای سیاه است اما متاسفانه به جای چ لفظ تز به اول آن افزوده شده و تزای نامیده می شود. هر دو چای سیاه و سبز گیاهی در یونان کاملا رایج است و حتی در برخی خانواده ها، ترکیب چای، به دست مادر بزرگ ها تهیه می شود.

 

چای گیاهی ویتنام

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (2)

 

اگر شما تصمیم به نوشیدن چای در ویتنام دارید، باید به شما یادآوری کنیم که به جای چای سیاه، با چای گیاهی روبرو می شوید. داخل چای مخصوص ویتنام، گل نیلوفر آبی و ادویه جات قرار دارد و این نوع چای با عنوان چای سنتی شناخته می شود که داخل آب داغ باید دم بکشند.

 

چای ماچا در ژاپن

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (2)

 

با معرفی چای ماچا به شما احساس خوشایندی داریم. زیرا این نوع چای از پودر دانه های چای سبز تهیه شده و غلیظ تر است زیرا به شکل پودر عرضه می شود. همچنین به خاطر رنگ سبز، نور و روشنایی فوق العاده آن مورد توجه عکاسان می باشد.

 

چای سبز با طعم نعناع در مراکش

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (2)

 

نعناع را داخل فنجان قرار می دهند و چای سبز را روی آن میریزند تا دم بکشد. با این روش تهیه چای، عطر گیاه نعناع داخل چای به طور چشمگیری افزایش می یابد. نوشیدن این چای در مراکش یک تجربه جدید است.

 

چای چاین تایوان

 

 آشنایی با 27 نوع چای که در کشورهای مختلف نوشیده می شود (2)

 

چای مخصوص تایلند که با شیر مخلوط می شود و معمولا به عنوان یک چای آرامش بخش با یخ میل می شود. در روزهای گرم تایلند به عنوان نوشیدنی سرد قابل توجه می باشد.



شارژ سریع موبایل