سارا قاسمی شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

کودکان مدرن که در عصر حاضر زندگی می کنند، زمانی را که به شبکه جهانی اینترنت دسترسی نداشتند را به خاطر نمی آورند. کودکان مطمئناً بیشتر از شما در خانه هستند و بیشتر از شما از اینترنت استفاده می نمایند. در بخش اول این مطلب در خصوص اصول اولیه كنترل فرزندان توسط والدین صحبت نمودیم. در این مطلب نیز در خصوص كنترل ابزارهای دسترسی به اینترنت و ردیابی فرزندان در شبكه های اجتماعی صحبت خواهیم نمود.

 

کنترل ابزارهای دسترسی به اینترنت

در گذشته تنها ابزار دسترسی به اینترنت در خانه، کامپیوتر های رومیزی بودند که معمولاً توسط کلیه اعضای خانواده مورد استفاده قرار می گرفتند. کودکان مدرن از انواع دستگاه های متصل به اینترنت استفاده می کنند و والدین مدرن باید از سیستم های نرم افزاری برای کنترل استفاده کنند. قبل از اینکه از نرم افزار کنترلی خاصی استفاده کنید، باید مطمئن شوید که از تمام ابزارهایی که در خانه شما به اینترنت متصل هستند، پشتیبانی می نماید. معمولاً بیشتر این محصولات از سیستم عامل ویندوز، اندروید، IOS و سیستم عامل مک پشتیبانی می نماید.

بررسی نمایید که تعداد زیاد ابزارهایی که کودک توسط آنها به اینترنت دسترسی دارد، مشکل آفرین نباشد. همچنین اگر کودکان شما از ابزارهای موبایلی استفاده می کنند نیز می توانید نرم افزارهای مدیریت دستگاه های موبایلی توسط والدین را مطالعه نمایید.

اگر می خواهید تک تک ابزارهای متصل به اینترنت را در خانه مدیریت نمایید به نظر کمی دشوار و پیچیده به نظر می رسد. پیشنهاد می شود که از یک راه حل تحت شبکه برای اینکار استفاده نمایید. چنین سیستمی فیلتر نمودن محتوا را درسطح روتر انجام می دهد، بنابراین تنظیماتی که شما برای نرم افزار قرار دهید تمام دستگاه های موجود در شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور طبیعی کنترل و نظارتی که به صورت تکی دریافت می کنید با کنترلی که تحت شبکه به تمام ابزارها اعمال می شود، متفاوت است.

 

ردیابی شبکه های اجتماعی

برای شروع، کنترل محتوای بازدیدشده توسط فرزندان بزرگتر می تواند خوب باشد. شبکه های اجتماعی نیز از دیگر محیط های اینترنتی می باشند که نگرانی والدین در این زمینه نیز بسیار می باشد. هنگامی که فرزند شما بدون محدودیت شروع به تعاملات گسترده در سطح جهان می نماید شما اندک اندک شروع به نگرانی می کنید.

اگر دوستان فرزند شما بیاید به خانه شما و بخواهند با هم بازی کامپیوتری انجام دهند، شما آنها را می بینید اما اگر فرزند شما بخواهد با دوستان خود در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشد چطور؟ آنها واقعاً چه کسی هستند؟ فرزند شما با آنها در مورد چه چیزی در حال صحبت کردن است؟ برای پی بردن به جواب سوالات خود می توانید از نرم افزارهای کنترل شبکه های اجتماعی توسط والدین کمک بگیرید. روش کار آنها به این صورت است که والدین می توانند برای محدود کردن مکالمات و گفتگوها شرایطی را تعریف نمایند و یا ارسال جملات یا عبارات و کلمات خاص را در شبکه اجتماعی خاص محدود نمایند. اگر والدین بخواهند می توانند، توسط نرم افزارهای کنترل فرزندان همه چیز را ببینند و کشف نمایند.

در اغلب موارد، نصب و استفاده از برنامه ردیابی رسانه های اجتماعی مستلزم آن است که شما رمز عبور شبکه های اجتماعی فرزندتان را بدانید و یا فرزند خود را برای نصب و استفاده از برنامه ردیابی شبکه های اجتماعی متقاعد نمایید. غیرفعال کردن تمامی گزینه های دردسترس فرزند و فیلتر کردن محتوا و داده های دریافتی کودک به صورت ناگهانی می تواند ضربه ناگهانی به کودک وارد کند. بنابراین قبل از هر اقدام کنترلی نیاز است تا والدین از شرایط روحی کودک مطمئن شوند و سپس اقدام به استفاده از این نرم افزارها نمایند.

برخی از این نرم افزارها عبارتند از :

* ContentWatch Net Nanny 7

* Symantec Norton Family Premier

* Circle With Disney

* Mobicip

* Kaspersky Safe Kids

* Qustodio Parental Control 2015

* Clean Router

* OpenDNS Home VIP

* uKnowKids Premier

* SafeDNS



شارژ سریع موبایل