سمیه قاسمی يكشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

برای طی سالم و با کیفیت دوران سالمندی می توانید برخی اقدامات کوچک اما موثر را در شیوه زندگی و محیط خانه به کار بگیرید.

اول از همه، اینکه از زندگی جدا نشوید. بدون مشورت با دکتر خود از دارو استفاده نکنید، با یک گله کوچک از سلامتی سراغ آرامبخش ها و مسکن ها نروید، خانه تان را مجددا تنظیم کرده و بچینید، تشک و قالیچه های لغزنده را از سر راه بردارید، بر روی پله ها نرده نصب نمائید، برای انجام ندادن ورزش دنبال بهانه نگردید، عادات غذایی خود را بررسی کرده و با استفاده از روش های صحیح و جدید پخت و پز درست، رژیم غذایی رنگارنگ و متنوعی را پیش بگیرید.

برای سلامتی جمعیتی که رفته رفته پیر می شوند و داشتن دوران پیری فعال تر، استقلال و خودکفایی در سنین سالمندی، اینکه از لحاظ اجتماعی و روانی احساس خوبی در مورد خود داشته باشند، بسیار مهم است. یک جنبه مهم از فرهنگ ما و ارزش های سنتی ما، احترام و مراقبت از سالمندان و حفاظت از آنان برای جلوگیری از سوء استفاده در جامعه امروزی است که نیاز به صرف وقت و درک جدیدی از زندگی دارد.

 باید به نیازهای سلامت جسمی و روانی افراد مسن پاسخگو بود و به بهبود سلامت خود و خانواده شان اندیشید و حمایت خاص پزشکی و انجام خدمات پزشکی برای ادامه بهتر زندگی افراد مسن و سالمی که می خواهند هزینه هایشان را صرف کیفیت و پشتیبانی از زندگی توام با سلامتی بکنند، نمود.



شارژ سریع موبایل