ندا نیک روش شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

احساس آسودگی و آرامش در صبح فضیلتی كه به نظر می‌رسد افراد كمی آن را تجربه می‌كنند. اكثر مردم در مورد كم‌خوابی و احساس كسلی پس از بیدار شدن از خواب شكایت می‌كنند. اگرچه بی‌خوابی می‌تواند یك نشانه بیماری باشد، اما در اكثر موارد كم‌خوابی و بی‌خوابی نتیجه زندگی در یك محیط نامناسب است. این امر به این معنی است كه حال و هوای اتاق‌خواب شما مانع خوابیدن‌تان می‌شود.

آیا می‌دانستید كه ما باید یك‌سوم از عمر خود را در خواب باشیم؟ این عدد به نظر خیلی زیاد می‌رسد، اما با وجود زندگی‌های پراسترس و گیج‌كننده امروز، سلامت جسم، روح، و روان ما به آن بستگی دارد. اگر شما جز افراد بی‌خواب هستید در این مطلب می‌توانید با 8 ایده طراحی آشنا شوید كه به خوابیدن شما و افزایش كیفیت آن كمك كند.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

ایجاد توازن در اتاق خواب

برای داشتن حس توازن و تعادل هنگام خواب، یك طرف تخت‌خواب خود را به یك دیوار بچسبانید و آن را روبه‌روی پنجره یا در قرار ندهید. هم‌چنین سعی كنید تخته پشتی تخت‌خواب محكم باشد تا حسی از دوام و استحكام در پشت تخت‌خواب شما ایجاد شود.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

خروج نورهای مزاحم در اتاق خواب

 برای این‌كه زود به خواب روید اتاق‌خواب شما باید تاریك باشد یا حداقل كمی نور ملایم در آن وجود داشته باشد. سعی كنید چراغ‌هایی در اتاق‌خواب خود نصب كنید كه بتوانید میزان نور آن را كنترل كنید و هنگام خواب آن را كاملا خاموش كنید. میزان نوری كه از بیرون وارد اتاق‌خواب شما می‌شود را به حداقل برسانید. از پرده‌های ضخیم یا كركره استفاده كنید تا نور مزاحم بیرون وارد اتاق‌خواب شما نشود. راه حل های فنگ شویی برای انتخاب تخت خواب را می توانید در اینجا بخوانید.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

نظم و پاکیزگی در اتاق خواب

اتاق‌خواب تمیز و منظم روی ذهن تاثیر مثبت می‌گذارد و آن را آرام می‌كند. به یاد داشته باشید كه در شب، اتاق‌خواب نامنظم وكثیف روی شما اثر می‌گذارد. حتی اگر این بی‌نظمی‌ها را به چشم نبینید اما در ته ذهن خود از وجود آن‌ها آگاه هستید. وسایل را زیر یا پیرامون تخت‌خواب خود قرار ندهید. سعی كنید عواملی كه ممكن است حواس شما را پرت كنند را از اتاق دور كنید.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

رنگ‌های خواب‌آور در اتاق خواب

 برای داشتن یك فضای آرام و ساكت از رنگ‌های ملایم و ساكن استفاده كنید. این رنگ‌ها آرامش‌بخش هستند و كیفیت خواب را افزایش می‌دهند. آن‌قدر فضای این اتاق‌خواب دنج و راحت است كه هیچ عاملی مانع یك خواب خوب در آن نمی‌شود. برای ایجاد تعادل از رنگ‌های خنك و گرم و نیز رنگ‌های خنثی استفاده كنید. سایه‌های ملایم زرد، سبز، نارنجی، و آبی بسیار مناسب هستند. اگر برای اتاق خواب خود به دنبال رنگ های آرام بخش هستید این مطلب را بخوانید.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

وسایل الكترونیكی را از اتاق‌خواب خارج كنید

 با خارج كردن وسایل الكترونیكی از اتاق‌خواب عوامل حواس‌پرتی را از اتاق دور كنید. من از لذت تماشای تلویزیون، كاركردن با لپ‌تاپ و تلفن هوشمند در اتاق‌خواب آگاه هستم، اما باور كنید این وسایل مسائل را بدتر می‌كنند. اگر به تلویزیون نیاز دارید آن را در كمدی پنهان كنید، و سعی كنید از لپ‌تاپ و تلفن همراه در خارج از اتاق‌خواب استفاده كنید.
در این تصویر، احساسی از آرامش و نظم بدون حضور وسایل الكترونیكی وجود دارد. آیا می‌توانید تصور كنید كه اگر تلویزیون در این اتاق‌خواب وجود داشت چقدر فضا درهم و بی‌نظم می‌شد؟ یادتان باشد، شما می‌خواهید فضایی خلق كنید كه آرامش‌بخش باشد. استفاده از وسایل الكترونیكی حس كلی اتاق‌خواب را از بین می‌رود و خوابیدن در آن مشكل می‌شود. این كار را بكنید تا نتایج بی‌نظیر آن را ببینید.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

سبک خود را در اتاق خوابتان داشته باشید

شما می‌توانید اتاق خود را با سلیقه خود و با در نظر داشتن توصیه‌های این مطلب طراحی كنید. رنگ‌ها و عناصری را به كار گیرید كه به شما احساس آرامش و راحتی می‌دهند. اتاق‌خوابی كه در عكس بالا می‌بینید بسیار آرام است و دارای سبك طراحی فوق‌العاده‌ زیبایی است. در این اتاق‌خواب كوسن‌ها با پرده و صندلی عثمانی تركیب زیبایی ایجاد كرده‌اند. سبك اتاق شما هیچ مانعی در برابر اعمال توصیه‌های این مطلب ایجاد نمی‌كند.

خطوط ساده و سرزنده باعث لذت‌بخش‌شدن خواب می‌شوند. هر هفته پارچه‌های موجود در اتاق‌خواب را تعویض كنید و هنگام شستن به آن‌ها عطر بزنید. هنگام خواب، عطر خوب پارچه‌ها به خوابیدن شما كمك فراوانی می‌كند.

 

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

 

پارچه های تخت خواب خود را خوش بو کنید.عصاره آرامش‌بخش در اتاق خوابتان استفاده کنید.

 برای داشتن یك خواب فوق‌العاده در شب، عصاره گل رز را به آبی كه با آن روتختی‌ها را می‌شویید اضافه كنید تا هنگام شب روی تخت‌خواب خود مانند یك كودك به خواب روید.



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل