علی گنجی شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

بازسازی فضاهای داخلی: در این مطلب با شخصی همراه می شویم تا مراحل خرید و بازسازی خانه اش را ببینیم. برندان كرین (Brendan Crane) به دنبال خانه‌ای برای خرید در منهتن بود، اما هر آپارتمانی را كه می‌دید یا از سطح انتظارات او پایین‌تر بود و یا قیمت آن بیش از توان مالی او. كرین می‌گوید: «لحظات سختی را در دوره‌ای كه در نیویورك به دنبال خانه می‌گشتم تجربه كردم.» او به این نتیجه رسید كه هر خانه‌ای كه پیدا كند به احتمال زیاد نیاز به بازسازی دارد، بنابراین معماری را استخدام كرد تا پیش از اثاث‌كشی به آن خانه، آن‌جا را بازسازی كند.

 

كرین، كه یك مستندساز است، بالاخره خانه‌ای 80 متری در منطقه خوش آب و هوا خرید. این خانه كه دارای فضای بازی بود، دارای یك اتاق‌خواب در طبقه دوم، چند پارتیشن، و یك آشپزخانه به درازای 120 سانتی‌متر بود. او و طراحش به سرعت‌ دست به طراحی خانه‌ای ساده و باكیفیت زدند تا كرین بتواند پس از چهار ماه به آن نقل مكان كند.

 

طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری

 

ساكنان: برندان كرین

 

مكان: شهر نیویورك

 

اندازه: 80 متر مربع، یك اتاق‌خواب در طبقه دوم، یك حمام

 

سال انجام پروژه بازسازی: 2013

 

 این آپارتمان دارای چیدمان باریكی بود. مالك قبلی این خانه یك اتاق‌خواب در طبقه دوم آن ساخته بود و یك كمد در زیر آن اضافه كرده بود. در ضمن این خانه دارای پارتیشن‌های سست و بی‌حالی بود كه جریان طبیعی خانه را مختل كرده بود. كرین می‌خواست فضایی باز ایجاد كند و دیوارها و پارتیشن‌های غیرضروری را حذف كند.

در طول دوره تخریب، طراح  تیرچه‌های اصلی این ساختمان را كشف كرد كه یك سقف كاذب آن‌ها را پنهان كرده بود و هم‌چنین یك ستون چدنی پیدا كرد كه در زیر لایه‌های رنگ مخفی شده بود. طراح ارتفاع سقف را به 2.70 سانتی‌متر ارتقا داد به طوری كه تیرچه‌ها دیده می‌شدند. تیرچه‌ها و ستون نوع سطوح و مواد و مصالح دیگر اجزای آپارتمان را مشخص كردند؛ مواد و مصالح رستیك بیش‌تر قسمت‌های خانه را تشكیل دادند و در كنار آن‌ها از سطوح سفیدرنگ و براق استفاده شد.

به منظور باز نگه داشتن فضای آپارتمان، طراح از تیرچه‌ها در سقف طبقه دوم استفاده نكرد. هم‌چنین در سقف آشپزخانه از چوب‌هایی استفاده كرد كه از تخریب سایتی در كارگاه كشتی‌سازی بروكلین به دست آمده بود.

 

طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری

 

هر كدام از پیشانی‌های راه‌پله كه به فضای خواب منتهی می‌شوند دارای كشو هستند.

 

طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری

 

كرین می‌گوید: «هدف ما ساخت خانه‌ای بود كه بیش‌ترین كارآمدی را داشت.» اگر از گوشه‌ای یا دیواری از خانه بلااستفاده مانده بود، آن‌ها سریعا به آن قفسه یا كابینت اضافه می‌كردند. 100 درصد فضای زیر راه پله دارای فضاهای نگهدارنده است. یخچال در فضای سمت چپ زیر راه‌پله قرار گرفته است و وسایل كوچك در كشوهای كوچك‌تر زیر راه‌پله جای داده شدند. برای كارایی بیش‌تر فضا، كرین یك سبد رخت‌های كثیف  اضافه كرد.

كرین می‌گوید: «آشپزخانه آن‌قدر كوچك بود كه هر دوی ما به آن واكنش نشان دادیم.» آن‌ها وسایل برقی و اجزای آشپزخانه را به گونه‌ای چیدند تا حركت و راه‌رفتن در آن به حداقل برسد. در دو طرف اجاق گاز پیش‌خان وجود داشت و هم‌چنین نزدیك سینك بود. به همین دلیل كرین به راحتی می‌توانست كتری را از كابینت دربیاورد، آن را آب كند، و آن را روی اجاق گاز قرار دهید.

جزیره آشپزخانه هم فضای كار كردن كرین و هم میز غذاخوری است و در زیر آن چند كابینت برای بیش‌تر شدن فضاهای نگهدارنده طراحی شده است.

 

طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری

 

طراح برای طراحی فضای تلویزیون از میله‌های آهنی، چوب، و كابینت‌های لاك‌الكل كاری شده استفاده كرد. از قفسه زیر پنجره‌ها به عنوان نیمكت نیز استفاده می‌شود.

 

طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری

 

تیرچه‌ها تا حمام امتداد می‌یابند، جایی كه گرمای این چوب‌ها كمتراست زیبایی با كاشی‌های بژ ایجاد می‌كنند. جزئیات لوكس مانند دوش بارانی و شیر دیواری سینك این فضا را خاص‌تر و زیباتر كرده‌اند.

اگرچه این آپارتمان نسبت به آپارتمان قبلی كرین كوچك‌تر است، اما او فهمید كه زندگی در فضاهای كوچك مزایای خود را دارد. او می‌گوید:‌ «وقتی در فضایی كوچك با محدودیت‌های خاص آن زندگی می‌كنید، عادات شما هم تغییر می‌كند. شما كم‌تر خرید می‌كنید اما در نهایت فضای كافی برای دوستان‌تان وجود دارد. این آپارتمان زندگی من را ساده‌تر كرده است.»



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل