ندا نیک روش پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

قاضی The Judge

کارگردان : David Dobkin

نویسنده : Nick Schenk ، Bill Dubuque

بازیگران :

Robert Downey Jr....Hank Palmer

Robert Duvall...Joseph Palmer

Vera Farmiga ...Samantha Powell

Billy Bob Thornton...Dwight Dickham

Vincent D'Onofrio...Glen Palmer

و...

ژانر : درام

رده سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 141 دقیقه

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

رابرت داونی جونیور که احتیاجی به معرفی ندارد. در کنار او بازیگر مشهور فیلم پدرخوانده یعنی رابرت دوال حضور دارد و در نقش های مکمل دیگر فیلم نیز می توان بازیگران مشهوری از جمله ورا فارمیگا و بیلی باب تورنتون را هم یافت.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک وکیل مشهور به نام هنک پالمر ( رابرت داونی جونیور ) که مشکلات خانوادگی سختی را پشت سر گذاشته به شهر زادگاهش بازگردد اما پس از بازگشت ، پدرش ( رابرت دوال ) که یک قاضی بوده، محکوم به قتل می شود و...

کارگردان کیست ؟

دیوید دابکام که در مجموع تا قبل از « قاضی » فقط فیلمهای کمدی می ساخته اما حالا با ساخت درام تیره « قاضی » شانس خودش را برای خارج شدن از فضای کمدی آزمایش کرده است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

زبان فیلم گزنده هست و در مجموع باید بگویم که این فیلم نه به درد فرزندان شما می خورد و نه آنها حوصله تماشای آن را خواهند داشت!

نکات مثبت فیلم ؟

فیلم به ارزش های خانوادگی اشاره های آموزنده ای می کند. این اشاره ها تاثیرگذار و بدیع نیستند اما بودنشان هم یک نکته مثبت تلقی می شود.رابطه بین دوال و داونی جونیور باورپذیر است. شخصیت هایی که این دو آن را ایفا می کنند چندان پیچیده به نظر نمی رسند و این رابطه خوب درآمده ، بیشتر مدیون بازیهای خوب بازیگران است. فیلم درباره گناهکار بودن یا نبودن قاضی نتیجه گیری نمی کند. این شاید بهترین تصمیمی بود که دابکام می توانست در روایت داستانش بگیرد.

نکات منفی فیلم ؟

فیلم داستانی تکراری را روایت کرده و هیچ مشخصه متمایز کننده ای که سالها بعد بتواند ما را یاد این فیلم بیندازد ندارد. در واقع « قاضی » از عناصر کاملا تکراری تشکیل شده که به رابطه خانوادگی برهم خورده و تلاش برای استحکام آن می پردازد.فیلم در یک سوم آخر دیگر علناً به نفس زدن می افتد چراکه هیچ ایده ای خلاقانه و جدیدی برای پایان دادن به داستانش ندارد و فقط مو به مو از روی الگویی پیروی می کند که نمونه اش را بارها در آثار دیگر دیده ایم.

حرف آخر :

فیلم که تمام می شود ، « قاضی » هم برای همیشه تمام می شود و در ذهن کسی باقی نمی ماند. با کمی دقت و نوآوری می شد که داستان جالب « قاضی » پرکشش تر از آنچه که در فیلم وجود دارد باشد اما بهرحال ساخت همین فیلم هم از کارگردانی مثل دیوید دانکن انتظار نمی رفت.

 

نقد و بررسی فیلم قاضی

 

نقد و بررسی فیلم قاضی

 

نقد و بررسی فیلم قاضی



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل