سمانه ربانی چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵

نحوه شکل‌گیری، تشکیلات سازمانی و اهداف گروه تروریستی «داعش» و نحوه مقابله با آن در کتاب «داعش از کاشت تا برداشت»، مکتوب شد.

این کتاب به قلم «سیدمهدی نورانی» نوشته شده است که مضمون آن هم به نحوه شکل‌گیری، تشکیلات سازمانی و اهداف گروه تروریستی «داعش» و نحوه مقابله با آن پرداخته است.

آن‌چه امروز درباره‌ی گروهک خون‌آشام و تروریستی «داعش» شاهد هستیم دقیقا همان شیوه و عملکردی است که منجر به حضور بلندمدت آمریکا در منطقه شد. «داعش» که به تصریح «هیلاری کلینتون»، حاصل تلاش آمریکا بمنظور ایجاد تغییر مطلوب در منطقه بود و شخص «اوباما» هم بارها در سخنرانی‌های خود از این گروهک، حمایت کرده و در عمل هم حمایت‌های گسترده‌ی رسانه‌ای و تسلیحاتی انجام داده بود الان مورد غضب آمریکا و هم‌پیمانان دوروی خود قرار گرفته است!

در سه‌چهار سال گذشته، بدترین جنایات در سوریه، توسط همین گروهک داعش انجام شده است اما هیچ‌وقت حس ضدتروریستی غربی‌ها تحریک نشده بود! در همین چند ماه اخیر و بعد از تهاجم داعش به عراق هم غربی‌ها بخصوص آمریکایی‌ها هیچ واکنش مناسبی نسبت به کشتارهای بی‌رحمانه‌ی داعشی‌ها نداشتند.

در همان روزهای آغازین حمله‌ی داعش به عراق، سخنگوی رسمی این گروهک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا منطقه‌ی خاورمیانه را به ما سپرده است تا نقشه‌ی جهان را بر اساس خلافت اسلامی رسم بکنیم و بدانید که ما نقشه‌ی جدید جهان را با نوک شمشیرهایمان رسم می کنیم.» از طرف دیگر، سربریده شدن چند تبعه از آمریکا و انگلیس توسط داعش و حمله به منافع آمریکا در عراق، بهانه‌ای درست کرده تا آمریکا بار دیگر در منطقه حضور یابد و به دخالتهای مستقیم بپردازد.

با این حساب، یا باید داعش را هنوز هم غلام حلقه‌به‌گوش آمریکا به تلقی کرد که موبه‌مو درحال انجام سناریوی دقیقی است تا پس از عدم موفقیت در شکست‌دادن حکومت سوریه و عراق، بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها نسبت به حضور در منطقه جور کرده است و یا اینکه این گروهک را باید مولود چموش و نافرمان آمریکا به حساب آورد که پس از رشد و تغذیه توسط والد خود، اکنون احساس بی‌نیازی و طغیان کرده و در این مسیر، حتی به منافع ارباب خود هم لگدپراکنی می‌کند.

در هر صورت، دنیای امروز و به‌خصوص مردم منطقه، نمی‌توانند ژست‌های داعش‌ستیزیِ کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و عربستان را باور کنند؛ چون همه شاهدند همان‌ها که داعش را کاشتند امروز قصد برداشت دارند!

کتاب «داعش از کاشت تا برداشت»، جریان داعش با تفکر سلفی (تکفیری جهادی) را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سه سطح بررسی و تحلیل کرده است. سطح اول و ظاهری آن، که با شعار اسلام ناب تلاش دارند تا با شعله‌ور ساختن اختلاف مذهبی جریان‌های مذهبی در کشورهای اسلامی را به جنگ با هم بکشانند. لذا بررسی نحوه تفکر و شکل‌گیری و سازمان‌دهی و امکانات داعش می‌تواند ما را در شناخت آنان یاری کند.

سطح دوم و جریان اصلی آن دولت‌ها و کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستند که با ابزار قرار دادن داعش به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. در رأس این کشورها آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر، عربستان و اردن هستند.

سطح سوم بحران داعش در مورد چگونگی مدیریت این بحران توسط جبهه مقاومت جهانی تشکیل شده در برابر سیاست‌های امریکا و هم پیمانانش در منطقه است.

سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره): «امروز یک عده‌اى در بخش‌هاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می‌کنند، کارهاى بدى می‌کنند، کارهاى زشتى می‌کنند؛ اما این‌ها دشمن‌هاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. ...

سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره): «امروز یک عده‌اى در بخش‌هاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می‌کنند، کارهاى بدى می‌کنند، کارهاى زشتى می‌کنند؛ اما این‌ها دشمن‌هاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند.

دشمن اصلى، آن کسى است که این‌ها را تحریک می‌کند، آن کسى است که پول در اختیارشان می‌گذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار می‌کند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ این‌ها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است.

لذا ما مکرر گفته‌ایم این گروه‌هاى بى‌عقلى را که به نام سَلَفى‌گرى، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهورى اسلامى مقابله می‌کنند، دشمن اصلى نمی‌دانیم؛ ما شما را فریب‌خورده می‌دانیم؛ به اینها گفته‌ایم: «لَئِن بَسَطتَ اِلَىَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنى ما اَنا بِباسِطٍ یَدِىَ اِلَیکَ لِاَقتُلَکَ اِنّى اَخافُ اللهَ رَبَّ العَلَمین.»

تو اگر خطا می‌کنى، اشتباه می‌کنى، کمر به قتل برادر مسلمان خودت می‌بندى، ما تو (آدمِ) نادان و جاهل را کسى نمی‌دانیم که بایستى کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع می‌کنیم، هر کسى به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد، این طبیعى است. (تاریخ 14/3/93)

گفتنی است، کتاب «داعش از کاشت تا برداشت» در قطع رقعی در 192 صفحه با قیمت 5000 تومان توسط موسسه شهید کاظمی منتشر شده است.



شارژ سریع موبایل