ندا نیک روش دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

یک هنرمند پیانیست از تأسیس یک شرکت نشر موسیقی با هدف حمایت از آثار غیرتجاری خبر داد.اردوان جعفریان، اظهار کرد: این شرکت «پردیس موسیقی معاصر» نام دارد و در راستای نشر آثار هنری غیرتجاری فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: هدف ما حمایت از جوان‌هایی است که قابلیت کار در سطح بین‌المللی را دارند و تا کنون دو اثر نیز با این هدف منتشر کرده‌ایم که یکی از آن‌ها، اثر یک موسیقی‌دان افغان – قریشی بدخشانی – است که در آلبومی به نام «بدخشان» منتشر شده و دیگری آلبوم «آرامش» شامل بداهه‌نوازی‌های کریستین شولز هنرمند اتریشی برای ساز ویلنسل است.

جعفریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا در فضایی که همه‌ی شرکت‌های موسیقی در حال ورشکسته شدن هستند، چنین ریسکی را کرده‌اید؟ پاسخ داد: اگر شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، استانداردگذاری خوبی نداشته باشند‌، این استانداردگذاری به‌دست مراجعی می‌افتد که قابلیت انجام این کار را ندارند.

او در همین‌باره بیان کرد: همان‌طور هم که می‌دانید، نشر آثاری که جنبه‌ی غیرتجاری دارند‌، روزبه‌روز کمتر می‌شود، زیرا آثار تجاری فضای این فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. تلاش ما هم انتشار و از بین نرفتن آثاری است که ارزش منتشر شدن دارند، اما تجاری نیستند.

مدیر شرکت پردیس موسیقی معاصر در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به ترویج موسیقی غیرتجاری ادامه خواهیم داد و به‌زودی از این شرکت، آثاری از آهنگسازان ایرانی و خارجی را منتشر خواهیم کرد و تلاش داریم در فرم‌های مختلف موسیقی، آثاری را منتشر کنیم.

جعفریان درباره‌ی وضعیت صدور مجوز برای این آثار نیز توضیح داد: در این زمینه، هیچ مشکلی نداشتیم و البته سعی کردیم تمام آثار آهنگسازان خارجی با اطلاع و رعایت حقوق آن‌ها باشد و حقوق مادی و معنوی آن‌ها حفظ شود.این هنرمند تأکید کرد: این شرکت هیچ کاری را بدون مجوز منتشر نمی‌کند و تمام فعالیت‌های بین‌المللی آن در چارچوب صورت می‌گیرد.

 



موضوعات داغ


شارژ سریع موبایل