میترا جلالی دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

نیاز به فضای بزرگ تر، بازده سوختی بیشتر و هواپیمایی با سروصدای کمتر باعث شد تا فیل پاولی (Phil Pauley) به فکر طراحی هواپیمای غول پیکر جامبو (Monster Jumbo Aircraft) بیافتد. ایده هواپیمای جامبوی چهارطبقه، آخرین طرح حیرت‌آور و شگفت‌انگیز از دفتر بین المللی و مشهور مشاوره و طراحی فیل پاولی است.

 

طراحی ها و ایده های پاولی همگی در ارتباط با بررسی دقیق روند تئوریک در نوآوری‌های مربوط به تکنولوژی است که به منظور پیش‌بینی ظرفیت‌های آینده در نظر گرفته شده و به طور ویژه بین 5 تا 20 سال آینده را هدف قرار داده است.

 

 هواپیمای غول‌پیکر جامبو

 

در تصاویر موجود می توان این هواپیما را از نظر اندازه و طراحی با بزرگ ترین هواپیمای مسافربری موجود یعنی ایرباس 380 (Airbus A380) مقایسه کرد. ایرباس 380 حداکثر ظرفیت حمل 853 نفر را دارد.

 

 هواپیمای غول‌پیکر جامبو

 

اگر این طرح به مرحله ساخت برسد، بزرگ ترین هواپیما در جهان خواهد بود با توانایی حمل 1500 مسافر بدون سوخت گیری مجدد در مسافتی به طول نیمی از کره زمین.
این طرح را از بسیاری جهات برابر هواپیمای هرکولس هیوز (Hughes H-4 Hercules) می دانند. در صورت وجود حمایت‌های عمومی و شخصی این طرح باید خود را برای رکوردهای جهانی آماده کند



شارژ سریع موبایل