مهدی خاکپور پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

خب می‌خواهید خودروی لذت‌بخش جدیدی را برای رانندگی روزانه و یا آخر هفته داشته باشید، اما از طرف دیگر هم نمی‌خواهید که حساب بانکی‌تان خالی شود. پس چاره چیست؟

اینجا 15 خودرویی را گردآوری کرده‌ایم که لحظات شادی را در پشت فرمان با قیمت نسبتاً ارزانی ایجاد می‌کنند. هیچ‌کدام از این خودروها شما را خسته نخواهند کرد و در حقیقت تعدادی از آن‌ها پرفرومنسی در حد کلاس جهانی ارائه می‌کنند که در بسیاری از خودروهای هم‌رده مشاهده نمی‌شود.


نیسان جوک نیسمو RS

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 28920 دلار

علیرغم سن زیاد، نیسان جوک نیسمو RS یک کراس اوور کوچک غیرتمند است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری به همراه توربوشارژر 215 اسب بخار قدرت و 210 پاوند فیت گشتاور را تقدیم چرخ‌های جلو می‌کند و با وجود گیربکسی 6 سرعته و دستی لحظات خوبی در انتظار شما خواهد بود.


دوج چلنجر

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 27990 دلار

نه! با قیمت کمتر از 35 هزار دلار نمی‌توانید چلنجر هلکت را بخرید اما می‌توانید برادر کوچک‌تر SXT یا SXT Plus با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری 305 اسب بخاری را انتخاب کنید. حتی با نسخه‌ی پایه‌ی پیشرانه، چلنجر مخصوصاً با پکیج Super Track لذت فراوانی دارد. این پکیج شامل رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی، نسبت اکسل پایین‌تر، سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان اصلاح‌شده می‌باشد که چلنجر خوب را خوب‌تر می‌سازد!


فولکس‌واگن جتا GLI

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 27740 دلار

گلف GTI را دوست دارید اما از هاچبک ها متنفرید؟ خب فولکس با جتا GLI راه‌حل جدید را پیش رویتان می‌گذارد. جتا از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 210 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که می‌تواند با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا 6 سرعته ی دوکلاچه جفت شود. برای عبور از راه‌های باریک و پیچ‌درپیچ قدرت بیش‌ازاندازه ای را در اختیار خواهید داشت.


سوبارو WRX

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 27390 دلار

برای قیمت زیر 35 هزار دلار می‌توانید با انتخاب سوبارو WRX نشان دهید که یک قهرمان مسابقات رالی نیز هستید! با 268 اسبی که از دل پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربوی جفت شده با گیربکس 6 سرعته دستی بیرون می‌آید به‌آسانی می‌توانید راه‌های پیچ‌درپیچ را پشت سر بگذارید و شاید هم‌ دلتان بخواهد کمی در راه‌های شنی و گلی گاز بدهید و مطمئن باشید که پولتان را جای درستی استفاده کرده اید.


شورولت کامارو

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 26695 دلار

یک خودروی پونی از نژادی اصیل مترادف است با شورولت کامارو! کامارو دینامیک رانندگی استثنایی را در پکیجی رترو ارائه می‌دهد. برای زیر 35 هزار دلار شما می‌توانید از بین پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 275 اسب بخار قدرت و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری 335 اسب بخاری یکی را انتخاب کنید. البته مطمئن باشید که هر دو نسخه لذت زائدالوصفی را به شما تزریق خواهند کرد.


فورد موستانگ اکوبوست

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 26545 دلار

پیشرانه‌ی پایه‌ی 6 سیلندر موستانگ را فراموش کنید و به‌سوی مدل اکوبوست 310 اسب بخاری بشتابید! زمانی که به پکیج پرفورمنس مجهز شود، شما سیستم تعلیق منحصربه‌فرد، رینگ‌های 19 اینچی، ترمزهای بزرگ‌تر، رادیاتور بزرگ‌تر، اکسل عقب با لغزش محدود و سیستم‌های کمکی الکترونیکی مخصوص را دریافت خواهید کرد.


سوبارو BRZ

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 26190 دلار

به خنده واداشتن راننده از این گوش تا آن یکی از مأموریت‌های اصلی سوبارو BRZ است و به لطف بالانس بی‌عیب و نقصش از پس این مأموریت غیرممکن برمی‌آید. شاید BRZ فقط 200 اسب بخار داشته باشد اما وزن سبک آن به معنی سریع بودن است. گیربکس 6 سرعته ی دستی این خودرو هم لذت‌بخش است و در رانندگی‌های روزانه لذت فراوانی ایجاد می‌کند.


سایون FR-S تویوتا 86

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 26100 دلار

سایون FR-S که برای سال 2017 تویوتا 86 خوانده خواهد شد برادر دوقلوی سوبارو BRZ است و همان بالانس استثنایی، وزن کم و هندلینگ را ارائه می‌کند. با این خودرو قادر خواهید بود که لحظات مفرح زیادی را داشته باشید و پیچ‌ها را سریع‌تر از بسیاری از خودروها طی کنید.


فولکس‌واگن گلف GTI

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 25815 دلار

به‌عنوان پدر این سگمنت، فولکس گلف GTI خودروی همه‌کاره‌ای است که پشت فرمان کاربردی بودن و لذت زیادی را ایجاد می‌کند. با تجهیز به پکیج پرفورمنس شاهد افزوده شدن ترمزهای ارتقا یافته، دیفرانسیل VAQ و 10 اسب بخار بیشتر خواهید بود که قدرت پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری و توربو را به 220 اسب بخار می‌رساند.


فورد فوکوس ST

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 25300 دلار

بودجه‌ی کافی برای خرید فوکوس RS را ندارید؟ خب چاره‌ی کار فوکوس ST است که با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربودار اکوبوست عرضه می‌شود و می‌تواند 252 اسب بخار قدرت و 270 پاوند فیت گشتاور تولید نماید. برخلاف اکثر هاچبک های داغ دیفرانسیل جلو، فوکوس ST تمایل دارد تا در قسمت عقب شاد باشد یعنی با خاموش کردن کنترل‌های کشش و پایداری می‌توانید در پیست دریفت کنید.


مزدا MX-5 میاتا

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 25735 دلار

یکی از ناب‌ترین خودروهای اسپورت موجود در بازار مزدا MX-5 میاتا است که بالانسی مثال‌زدنی، چابکی و وزن کم را ارائه می‌دهد. در تریم کلاب شما تجربه‌ی بهتری با سیستم تعلیق اسپورت استاندارد، ضربه‌گیرهای بیلشتین و دیفرانسیل لغزش محدود خواهید داشت.


مینی هاردتاپ کوپر S (دو در)

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 24950 دلار

عجیب‌وغریب بودن به‌عنوان خصیصه‌ی عمومی هاردتاپ کوپر S باقی‌مانده است اما همانند اکثر هاچبک های داغ، این فلفل ریز می‌داند که چگونه لحظات خوبی را رقم بزند. به لطف هندلینگ فرز و چابک مینی خواهید توانست راه‌های پرپیچ‌وخم را به‌آسانی طی کنید. با گیربکس 6 سرعته ی دستی استاندارد می‌توانید بخش اعظم عصاره‌ی وجودی پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 189 اسب بخاری این خودرو را بکشید و حداکثر لبخند ممکن را بر صورتتان ترسیم نمایید.


فیات 500 آبارث

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 23570 دلار

با صدای اگزوزی که شبیه حمله‌ی دسته‌ی بزرگی از زنبورهاست، هیچ‌وقت این فلفل ریز و تند و داغ را با هیچ‌چیز دیگری اشتباه نخواهید گرفت! علیرغم پیشرانه‌ای 4 سیلندر و توربو با 1.4 لیتر حجم، خروجی 160 اسب بخاری در انتظار شماست. این کوچولو بسیار سریع است و زمانی که با سیستم تعلیق اسپورت ترکیب شود، قادر خواهید بود تا انواع و اقسام شیطنت‌ها را با آن انجام دهید.


هیوندای ولوستر توربو

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 23435 دلار

اولین تلاش هیوندای در رده‌ی هاچبک های داغ ولوستر توربو است که توازن مناسبی از قدرت و چابکی را ارائه می‌دهد. با یک درب در طرف راننده و دو درب در طرف سرنشین، ولوستر توربو دو خودرو در یکی است!


فورد فیستا ST

 

 هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

 

قیمت پایه: 21845 دلار

شاید خریدن هاچبک های داغ معامله‌ی قرن باشد! فورد فیستا ST با طبیعت چموش خودش، از پیشرانه‌ای 4 سیلندری و 1.6 لیتری با 197 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که منحصراً به گیربکس 6 سرعته ی دستی جفت شده است. این ترکیب وقتی با سیستم تعلیق خاص هماهنگ شود، فیستا را به ولگردی تبدیل می‌کند که دوست دارد در پیچ‌ها قسمت عقب را تکان دهد و تمام مهارت‌های شما را به چالش بکشاند.



شارژ سریع موبایل