سید علی حسینی شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

«راهنمای عملی نگارش طرح کسب و کار»

کتاب «راهنمای عملی نگارش طرح کسب و کار» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی وارد بازار کتاب شد.

نقش و اهمیت کسب و کار و به ویژه آسیب های شکست آن در اقتصاد هر کشور بر همگان آشکار است که نبود طرح و برنامه مناسب برای شروع و ادامه یک روند و فعالیت اقتصادی را به جرأت می توان یکی از دلایل مهم شکست آن دانست.

 

آنچه با پول نمی توان خرید

 

با توجه به اهمیت طرح کسب و کار، نقشه راه و برنامه عملیاتی برای یک واحد تجاری و فعالیت اقتصادی در موفقیت آن، انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به چاپ و انتشار کتاب «راهنمای عملی نگارش طرح کسب و کار» که ترجمه فارسی کتاب «THE BUSINESS PLAN WORKBOOK» است، اقدام کرد.

این کتاب که توسط دکتر علیرضا خوراکیان و دکتر یعقوب مهارتی اعضای هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد ترجمه شده، اثری است که در دانشگاه «گراند فیلد» انگستان تدوین شده و می تواند به عنوان مأخذ ارزشمندی برای دانشجویان، استادان، کارآفرینان، موسسات کاریابی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، بانک ها و سایر نهادها و علاقه مندان به این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب «راهنمای عملی نگارش طرح کسب و کار» نوشته کولین بارو، پاول بارو و رابرت براون است و 26 تکلیف کاربردی را در هفت مرحله برای داشتن یک طرح کسب و کار موفق و مفید بیان می کند.

این اثر در 270 صفحه و هفت فصل شامل تاریخچه و موقعیت فعلی شرکت، تحقیقات بازار، استراتژی کسب و کار رقابتی، عملیات، پیش بینی ها، کنترل های تجاری و همچنین نوشتن و ارائه طرح تجاری با بهای 95000ریال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

 

آنچه با پول نمی توان خرید

 

«آنچه با پول نمی‌توان خرید»

دومین چاپ کتاب «آنچه با پول نمی‌توان خرید» نوشته مایکل سندل با ترجمه حسن افشار در پنج فصل از سوی نشر مرکز به بازار نشر عرضه شد. از مهم‌ترین فصل‌های این کتاب که به مرزهای اخلاقی بازار می‌پردازد، می‌توان از «مشوق‌ها»، «بازار چگونه اخلاق را به حاشیه می‌راند» و «حقوق نام‌گذاری» نام برد.

مولف در ابتدای کتابش درباره مبحث «مشوق‌ها» می‌نویسد: «ما اغلب فساد را به معنی پرداخت‌های نامشروع به مقامات مسئول می‌دانیم، اما فساد معنای وسیع‌تری دارد. اگر ما با امری، فعالیتی یا رسمی بر اساس هنجاری نازل‌تر از آنی که زیبنده‌ی آن است رفتار کنیم، فاسدش کرده‌ایم.»

وی در ادامه آورده که بیشتر اقتصاددانان ترجیح می‌دهند که کاری با مسائل اخلاقی نداشته باشند؛ دست‌کم وقتی از موضع اقتصاددان صحبت می‌کنند. آنها می‌گویند کار ما توضیح رفتار مردم است، نه قضاوت درباره آنها.

براساس محتوای این اثر، در دهه‌های اخیر، بازار و تفکر بازاری به عرصه‌هایی نفوذ کرده که قبلا محل هنجارهای غیر بازاری بوده‌اند. امروزه ما بر  چیزهایی قیمت می‌گذاریم که قبلا ربطی به مباحث اقتصادی نداشته‌اند.

مایکل سندل، نویسنده کتاب بیان می‌کند که این روزها لازم نیست شما حتما نویسنده باشید یا شرکت هواپیمایی داشته باشید تا حامیان مالی پیدا کنید. کافی است ماشین داشته باشید و قبول کنید که تبدیل به تابلو سیار بشود. شما می‌توانید خانه‌تان را هم تبدیل به تابلو تبلیغاتی بکنید. اگر شما ماشین یا خانه هم نداشته باشید، باز راهی برای کسب درآمد از رونق تبلیغات در سال‌های اخیر دارید. می‌توانید بدنتان را تابلو تبلیغاتی کنید!

نخستین چاپ کتاب «آنچه با پول نمی‌توان خرید» با شمارگان یک‌هزار و 800 نسخه در 208 صفحه، به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

 

آنچه با پول نمی توان خرید

 

«قدرت فروش مثبت»

فروش مثبت، تنها یادگیری بعضی از تکنیک‌های جدید فروش نیست بلکه یک فلسفه است.

فلسفه‌ای که هر چیزی را در زندگی شما تحت تاثیر قرار می‌دهد. نکته‌ای که در رابطه با فروش باید همیشه به‌خاطر داشته باشید، این است که مشتریان شما هنگام خرید رفتارهای گوناگونی دارند. مشتریان انتظار دارند که به آنها کمک کنید تا بهتر بخرند نه آنکه به آنها بیشتر بفروشید.

بهترین روش فروش، کمک به مشتری برای خرید دلخواه است که لازمه آن داشتن نگرش مشتری‌مداری است. اگر در فرآیند فروش نگرش و تفکر مثبت نسبت به مشتری وجود داشته باشد، مشتری آن را حس می‌کند.

کتاب «قدرت فروش مثبت» تالیف استیفمن شیفمن توسط دکتر احمد روستا و جهانبخش رحیمی باغملک در فاصله کمتر از یک سال از تاریخ انتشار نسخه اصلی ترجمه شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. در این کتاب تلاش شده است تا مفاهیم و راهبردهای جدید مربوط به فروش و مشتریان مورد بررسی قرار گیرد. در انتهای هر فصل کتاب، نویسنده گفت‌وگویی در قالب سناریو مطرح می‌کند که می‌تواند راهنمای خوبی برای کار فروشندگی و نحوه رفتار با مشتری باشد.

در بخشی از این کتاب آمده است که اولویت دادن به مشتری یکی از مهم‌ترین اصول فروش است و به معنای یافتن اطلاعات بیشتر درباره مشتری مشکلاتش است، یعنی پرسیدن سوال و تشویق او به صحبت کردن. در تماس‌هایی که در ارتباط با فروش گرفته می‌شود، مشتری باید 80 درصد گفت‌و‌گو را انجام دهد.
این کتاب در 288 صفحه به قیمت 14‌هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.



شارژ سریع موبایل