هیمن زارعی دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰

بحری از پرندگان شکاری با اندازی متوسط به شمار می رود. این پرنده ، مناطق نیمه خشک و تپه های باز و خشک را برای زندگی بر می گزیند و لانه اش را در لبه ی صخره ها می سازد .

 

بحری از نظر ظاهری شبیه شاهین ولی اندکی کوچکتر است . طول بدن آن ۳۳ تا ۳۹ سانتی متر و فاصله ی دو سر بالهای آن در حالت باز مابین ۷۶ تا ۹۸ سانتی متر است . جنس ماده از نر بزرگتر است . بحری پرنده ای مقیم به شمار می رود .
انواع بالغ آن ، سطح پشتی به رنگ آبی مایل به خاکستری دارند و عموما سطح شکمی آنها به رنگ زرد نخودی دیده می شود . در این گونه ها در تمام بدن ، رنگ سفید جز اصلی را تشکیل می دهد .

 

نر و ماده از نظر رنگ شبیه یکدیگرند . پرندگان نالبالغ دارای سطح پشتی قهوه ای رنگ و سطح شکمی رگه دار هستند . بحری ممکن است در نواحی مجاور شاهین ها زندگی کند . ولی زمان تولید مثل این دو گونه ، از هم متفاوت است . حتی شیوه ی پروازی آنها با هم تفاوت دارد . با این وجود به دلیل شباهت زیادش با شاهین ممکن است بیننده را در نگاه اول به اشتباه بیندازد .


این پرنده هنگام شکار با بالهایی بسته و با سرعتی سرسام آور و به طور عمودی بر سر طعمه فرود می آید . عمده غذای آن را پرندگانی به اندازی کبوتر تشکیل می دهد . زمستان ها در ایران فراوان هستند ولی به تعداد کم زاد و ولد می کنند .



شارژ سریع موبایل