سارا قاسمی يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

از روزهای ابتدایی ساخت و نشربازی های رایانه ای، بازی های دونفره، جزئی جدایی ناپذیر بازی های ویدئویی بودند، اما با پیشرفت این صنعت و ظهور بازی های تک نفره بسیار خوش ساخت و بعد از آن استفاده از اینترنت برای بازی های آنلاین، بازی های چندنفره که روی یک دستگاه انجام می شدند، به فراموشی سپرده شدند.

شاید اگر بازی های مشهور فیفا و PES را کنار بگذاریم، تعداد بازی های خوب منتشر شده با ویژگی های مذکور به تعداد انگشتان دست هم نرسد. در این مطلب، پنج اثر با قابلیت بازی به صورت آفلاین را برای شما معرفی خواهیم کرد که می توانند تا ساعت های بسیار زیادی شما را سرگرم کنند.


Mortal Kombat X 

(18+)
 

بازی سالم با دوستان


معرفی سری مورتال کامبت شاید کار بیهوده ای به نظر برسد؛ بازی ای که با سبک مبارزه ای خود از سالیان دور جایگاه خاصی در میان گیمرها دارد، اما دهمین نسخه این مجموعه با عرضه روی نسل هشتم کنسول های خانگی بسیاری از گیمرها را شاد کرد، زیرا کنسول های نسل جدید از این نظر بسیار ضعیف ظاهر شده اند. بازی همانند گذشته با دو شخصیت پیگیری می شود که از این طریق می توان به بازی مقابل دوستان پرداخت.

ساختار بازی نکات و ریزه کاری های جالبی دارد که گیم پلی را نسبت به گذشته متفاوت کرده، مثل استفاده از اشیای محیط برای مبارزه یا پرش با استفاده از قسمت های مختلف صحنه مبارزه. گرافیک عالی، مبارزه های نفسگیر و فاتالیتی های جالب توجه از ویژگی های خاص این بازی است که می تواند بازی را بسیار هیجان انگیز کند. هرچند ضربه های مختلف و جدید و همچنین استفاده دوباره از سیستم ایکس ری، مبارزات بازی را بسیار سریع و هیجان انگیز کرده اند، شخصیت های قدیمی همچنان در بازی حضور دارند و مورتال کامبت ایکس در معرفی شخصیت های جدید بسیار پرقدرت ظاهر شده است. 14 شخصیت جدید در بازی وجود دارند که شاید حضور آنها به بازی های دونفره تازگی ببخشد.

نکته جالب دیگر در این قسمت، وجود سه سبک متفاوت مبارزه برای هر شخصیت است که طراوت تازه ای به هسته اصلی گیم پلی در بازی داده است. در هر صورت مورتال کامبت تا چند سال آینده یکی از بهترین انتخاب ها برای بازی مبارزه ای چندنفره در جمع دوستان خواهد بود.


Rocket League

(12+)
 

بازی سالم با دوستان


نام این عنوان شاید کمی منحرف کننده به نظر برسد و گیمر انتظار یک شبیه ساز راکت یا فضاپیما را داشته باشد، اما جالب است بدانید که عنوان راکت لیگ، یک نوع شبیه ساز فوتبال است که با ماشین ها بازی می شود! هیجان این بازی تا حد بسیار زیادی بالا و اعتیاد به آن نیز به همان نسبت بالاست. اگر با دوستان خود به دنبال بازی سرشار از خنده و صحنه های هیجان انگیز می گردید و وقت زیادی برای بازی کردن ندارید، شاید راکت لیگ بهترین بازی برای شما باشد. بازی های چند دقیقه ای و کوتاه و پر از آدرنالین!

باز در محیطی همچون زمین فوتبال پیگیری می شود با این تفاوت که گیمرها باید از ماشین برای بازی استفاده کنند! ورزشگاه های بازی دارای سقف بسته هستند و گیمر می تواند با سرعت زیاد روی دیوارها یا سقف بازی خود را ادامه دهد و به هر روش ممکن توپ را به دروازه برساند. برخورد ماشین ها در بازی کاملا آزاد است و به نوعی خطا در بازی وجود ندارد.


Diablo III: The UltimateEvilEdition

(18+)
 

بازی سالم با دوستان


دیابلو عنوانی بزرگ از ساخته های شرکت بلیزارد، سال های سال است که در کانون توجه گیمرها قرار دارد. دیابلو با استفاده از داستان قوی، اتمسفر بسیار گیرا، گیم پلی هیجان انگیز و درگیرکننده و سیستم بازی چند نفره تا چهار نفر، یکی از عناوین مناسب برای بازی کردن با دوستانی که عاشق بازی های نقش آفرینی هستند به شمار می رود.

دیابلو 3 اولین عنوانی است که کمپانی بلیزارد برای کنسول های خانگی عرضه می کند و بسیار جالب است که تجربه اول آنها به یکی از بهترین عملکردهای ممکن تبدیل شده. بلیزارد توانست با بهینه سازی بازی برای کنترلرهای کنسول ها تجربه بسیار عالی و بی نقصی را ارائه کند که شاید برای گیمرها هم قابل تصور نبود.

سیستم «اینونتوری» و مهارت ها در بازی به صورتی تعبیه و بهینه سازی شده اند که گیمرها حتی برای ثانیه ای حسرت استفاده از موس و کیبورد را نداشته باشند. گیمرها می توانند به صورت چهارنفره یا کمتر، قسمت داستانی بازی را به اتمام برسانند و بعد از آن به گشت و گذار در قسمت ماجراجویی بپردازند و با انجام ماموریت های متفاوت و تقریبا تکرار نشدنی، تجربه ای ناب و متفاوت را داشته باشند.

در قسمت ماجراجویی ماموریت ها و ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد که گیمرها می توانند بعد از پایان قسمت داستانی ساعت های متمادی با آنها مشغول باشند. ماموریت های مخصوص به هر بخش در کنار «ریفت»ها که خود به دو نوع تقسیم می شوند و سیستم پیشروی پاراگون همراه با مجموعه زره های مختلف برای هر کلاس می توانند گیمرها را بیشتر از چند صد ساعت مشغول نگه دارد.


Borderlands: The Handsome Collcetion

(18+)
 

بازی سالم با دوستان


«بردرلندز» نامی آشنا برای گیمرهایی از نسل گذشته است که ساعت های متمادی را با دوستان خود به این بازی اول شخص شوتر با المان های نقش آفرینی می پرداختند. کلکسیون هندسام شامل نسخه دوم و «پری سیکوئل» است که بهار امسال برای کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد.

دو نسخه بازی در یک دیسک همراه با تمامی محتواهای قابل دانلود به فروش می رسد. شاید بسیاری از گیمرها به خاطر ترافیک بازی های بزرگ در سال های گذشته موفق به انجام بازی بردرلندز نشده باشند که الان بهترین زمان برای بازی کردن با دوستان و لذت بردن است. قسمت داستانی بازی با توجه به ساختار چهار شخصیتی امکان بازی به صورت چند نفره را برای گیمرها فراهم کرده است.

داستان بازی در دنیای تخیلی رخ می دهد و شخصیت های بازی بعد از کش و قوس های اوایل بازی با پیوستن به گروهی تحت عنوان کریمسون رایدرز به دنبال نابود کردن شخصیتی به نام هندسام جک هستند، اما در قسمت گیم پلی بردرلندز توانسته است با ترکیب سرعت و لذت یک اول شخص شوتر در کنار المان های نقش آفرینی که ظرافت و لطافت خاصی به بازی می دهد، فرمولی بسیار نادر را به بازار ارائه دهد که بازی کردن آن با دوستان لذت آن را چند برابر می کند.

مهارت های موجود در بازی با انتخاب خود گیمر می توانند ترکیب های جالبی را به وجود آورند و این نکته هیجان بازی و همکاری تیمی را بیش از پیش بالا می برد. شوتینگ بسیار خوب و کنترل روان در بازی همراه با هوش مصنوعی خوب دشمن ها نکته مثبت دیگری برای این عنوان به شمار می رود. در کنار خط اصلی داستانی و ماموریت های مرتبط به آن، ماموریت های فرعی بی شماری در بازی وجود دارند که عمر مفید بازی را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند و در کنار آن بسته های قابل دانلود بازی به صورت مجانی در اختیار شما قرار دارند!


Call of Duty: Black Ops III

(18+)
 

بازی سالم با دوستان


سری ندای وظیفه معرف حضور همه گیمرهاست و حتی کسانی که سررشته خاصی از بازی های ویدئویی ندارند، حداقل یک نسخه از آن را بازی کرده اند؛ عنوانی که در چند سال گذشته دچار سقوط آزاد شده است، اما همچنان به صورت سالیانه عرضه می شود. «تری آرک» شاید بهترین تجربه خود را با عنوان اولیه «عملیات سری» به دست آورد و قصد داشت این تجربه را با نسخه سوم تکرار کند. نکته ای که کاملا واضح است این است که تمرکز اصلی تری آرک برای ساخت بازی روی قسمت چند نفره بوده که از دو قسمت آنلاین و آفلاین تشکیل شده است.

گیمرها می توانند قسمت داستانی بازی را به صورت چند نفره تا حداکثر چهار نفر به پایان برسانند که برای طرفداران اکشن محض، خبر بسیار خوبی است. در کنار آن، قسمت زامبی همچنان در بازی وجود دارد و این بخش می تواند هیجان بازی چند نفره را چند برابر کند. قسمت چند نفره بازی همچنان به صورت آفلاین در دسترس خواهد بود و گیمرها می توانند به صورت «نیم صفحه» از این قسمت هم استفاده کنند.



شارژ سریع موبایل