افسانه حیدری جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

تالارهای اُپرا، با عظمت و شکوه خود، سمبل و تجسمی از تئاتر، تاریخ موسیقی و هنرهای کهن می‌باشند. تالارهای اُپرای جالب توجهی در سراسر جهان وجود دارند که دارای طراحی و معماری خیره کننده‌ای می‌باشند. در ادامه 7 اپرای بزرگ و فوق‌العاده در جهان، برای تمامی اپرا دوستان معرفی می‌گردد.

 

1- Paris Opéra، پاریس، فرانسه

این تالار اُپرا با طاق، ساختاری زیبا و جذاب در سال 1875 ساخته شده است. سالن آن برای باله و اُپرا بسیار مناسب بوده و در حال حاضر بسیاری از برنامه‌های تشریفاتی بزرگ در جهان، در همین تالار اپرا یعنی Paris Opéra برگزار می‌گردد. از نمای مرکزی Opéra، چشم‌اندازی فوق‌العاده از پاریس دیده می‌شود. تمام قسمت‌های داخلی این بنا، بصورت شکوه‌مندی برگرفته از زمان امپراطوری دوم فرانسه می‌باشد. فرسکو (دیوارنگاری) جدید در سال 1962 در قسمت مرکزی سقف آن ایجاد شده و زیبایی تالار اُپرا را دوچندان کرده است.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 2- تالار اُپرای سیدنی، استرالیا

تالار اُپرای سیدنی در شبه جزیره‌ای در بندر سیدنی واقع شده است. این تالار اُپرا در سال 1973 افتتاح گردیده و اولین اجرای عمومی آن نمایش جنگ و صلح Prokofiev بوده است. این تالار اُپرای معاصر، چشم‌اندازها و نماهای تماشایی از دریایی پُر از قایق‌های بادبانی زیبا دارد. این تالار که توسط Jørn Utzon طراحی شده به گونه‌ای است که بازدید کننده یک سری از ورقه‌های صدفی شکل روی‌هم‌رفته شبیه بادبان‌ها را می‌تواند مشاهده نماید. هر سالن با چوب‌های مختلفی که کیفیت‌ صوتی تالار را بالا برده و زیباتر می‌سازد، قاب‌بندی شده است. زیبایی این تالار در حدی است که بسیاری از گردشگران، نه برای تماشای اپرا بلکه تنها برای بازدید از این بنا به آن مراجعه می‌کنند.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 3- مسکو، روسیه

Bolshoi، یکی از شگفت‌انگیزترین ارکست سمفونی‌های جهان را دارد. این مکان یکی از سالن‌های برتر روسیه می‌باشد که از جنگ، آتش‌سوزی و انقلاب جان سالم به در برده است. Bolshoi، در سال 2005 به منظور بازسازی داخلی تعطیل و بعد از آن در پاییز 2011 بازگشایی شد. رواق نئوکلاسیک زرق‌و‌برق‌دار آن، با یک مجسمۀ آپولون در ارابه‌اش، مزین و آراسته شده است. این ویژگی شکوهی دوچندان برای این بنا ایجاد کرده که بازدیدکنندگان شدیداً از آن استقبال می‌کنند. ارکستر توسط چهار بالکن و یک گالری در بالای آن، احاطه شده است. سکوی زیبای Bolshoi، بیشتر به خاطر گروه بالۀ تحسین‌برانگیزش، معرفی شده است.

Yuri Grigorovich برنامه‌های شگفت‌انگیزی برای رقص باله در دریاچۀ قو، روماندا و عصر طلایی را برگزار می‌نماید.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 4- تالار اُپرای رویال، لندن، انگلیس

از اوایل قرن 18، تنها یک تالار اُپرا در مکان فعلی تالار اُپرای رویال، در Covent Garden، قرار داشت. در واقع ساختمان فعلی، سومین ساختمان بنا شده در این مکان می‌باشد. George Handel، تعدادی از اُپراها مانند oratorios، را منحصراً برای این مکان نوشته است. اولین اُپراهای او همیشه در این مکان اجرا شده است. وی از سال 1735 تا زمان مرگش در سال 1759، اجراهای فصلی منظمی را در تالار اُپرای رویال، به نمایش گذاشته است.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 5- Teatro Colon، بوینس‌آیرس، آرژانتین

طراحی و ساخت این تالار اُپرا، نتیجه‌ای از استعدادهای شگفت‌انگیز بسیاری از معمارانی است که گروهی کار می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا سبک‌های مختلف و منحصربه‌فردی از سالن‌های اروپایی مختلف، با هم ادغام شوند. این بنا توسط اُپرادوستان محلی، در سال 1908 تکمیل شد. Teatro Colon، با طرح‌های استادانه و فاخر بسیار خوش‌منظره و زیبا آراسته شده است. ضبط بسیار با کیفیت برخی از شاهکارهای انجام شده در این تالار اُپرای بزرگ و مجلل از سویی و میزبانی هنرمندان شناخته شده  از سوی دیگر باعث شهرت این سالن نمایش شده است.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 6- Teatro di San Carlo، ناپل، ایتالیا

در سال 1737 تالار Teatro di San Carlo توسط شاه چارلز از بوربن ساخته و افتتاح گردید. این تالار قدیمی‌ترین سالن تئاتر در جهان میباشد که با رنگ طلایی و قرمز طراحی شده و تا زمانیکه La Scala ساخته شود، یکی از معتبرترین تالارها در ایتالیا بوده است. برخی از معروف‌ترین اُپراهای آهنگساز و هنرمند مشهور یعنی Gioachino Rossini، اولین بار بر روی صحنۀ نمایش این تالار اجرا شده است.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

 7- La Scala، میلان، ایتالیا

می‌توان تالار Teatro alla Scala در میلان را از محبوب‌ترین تالار اُپراهای جهان برشمرد. نام آن مستقیماً با اشاره به کلمۀ اُپرا گرفته شده است. کانال مقعر در زیر کف چوبی ارکستر، از ویژگی‌های بصری این تالار اُپرا بوده و گفته می‌شود که به آکوستیک‌های شگفت‌انگیزی مجهز می‌باشد.

این تالار در سال 1788 ساخته شده و نشانگر استعدادهای فراموش‌نشدنی از افرادی چون Bellini، Rossini، Verdi و  Donizetti می‌باشد.

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا

 

7 تالار اُپرای برتر دنیا



شارژ سریع موبایل