ناصر مجیدیان چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

گروهی از دانشجویان دانشگاه چانگ‌آن در چین، اختراعی عجیب را مطابق شکل به ثبت رسانده‌اند. همان‌طور که مشاهده می‌شود، این وسیله بر اساس طراحی یک موتورسیکلت ساخته شده و سعی شده که جای چرخ‌ها با زنجیر به هم پیوسته عوض شود.

این ساختار احتمالاً پایداری چرخه وسیله نقلیه را حفظ می‌کند. در همین حال، دوشاخه‌‌ی تلسکوپی در جلو و بازوی همراه با کمک‌فنر ، کاملاً چرخ‌ها را مهار می‌کنند.

 

موتور چرخ‌زنجیری چینی‌ها برای عملیات نجات

 

بدیهی است که علامت نجات و صلیب سفید نشان از ساخته‌شدن این وسیله برای شرایط اضطراری است و بیشتر برای شرایط خارج از جاده کاربرد خواهد داشت؛ جایی که وسایل نقلیه چرخ‌زنجیری قدرت و قابلیت‌های بیشتری دارند. با این وجود، طراحی جلو مخصوص موتورسیکلت‌های اسپورت نمی‌تواند چندان با دیگر عناصر طراحی این وسیله هماهنگ باشد.

البته حتماً قبل از این وسیله، وسایل دیگر نیز برای حل مشکلاتی از این دست ساخته شده‌اند. شاید یک اسنومبیل یا ATV می‌تواند در چنین شرایطی قابلیت‌های بسیار بالاتری از خود نشان دهد. فقط به این فکر کنید که کنترل یک موتورسیکلت چرخ‌زنجیری چقدر مشکل خواهد بود؛ حرکت در یک خط مستقیم آسان است، ولی پیچیدن با چنین وسیله‌ای به نظر کاری بسیار پردردسر خواهد بود.



شارژ سریع موبایل