ندا نیک روش جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰

توی کشور ما کوه، جنگل، بیابون و روستاهای زیادی هست که بتونن استراحتی از زندگی شهری برامون ایجاد کنن. اما پیشنهاد امروز سفر به یادموندنی پیش “عشایر شاهسون” است.یکی دو روز زندگی با عشایر می تونه تا مدت ها حالمونو خوب نگه داره. اونم عشایر شاهسون که برای قرن ها در شمال غرب ایران ییلاق و قشلاق کردن و مردمشون هزاران ساله که خونه هاشون رو به دوش می کشن و با هر فصل مکان زندگیشون رو تغییر میدن. این سفر می تونه به یکی از بیادموندنی ترین سفرهاتون تبدیل بشه.بهار که می شه عشایر شاهسون در استان اردبیل چادر می زنن و فصل جدید رو دوباره از نو شروع می کنن. هر کسی که علاقه مند باشه می تونه چند روزی رو مهمون این خانواده های شاد و خونگرم باشه و باهاشون زندگی کنه . ولی باید حواستون باشه که این کار هم فصل خودش رو داره، و بهترین ماه برای کوچ کردن پیش عشایر ماه خرداده.

 

 تجربه آرامش با همراهی عشایر شاهسون

 

اگر شما هم دوست دارین تجربه زندگی با عشایر رو داشته باشین و زیبایی های این سبک زندگی رو ببینید و لمس کنید، باید خودتون رو اماده زندگی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری سطح دریابکنید. هر وسیله ای توانایی رفتن به تینجور مناطق رو ندارهو باید یه فکر چاره برای وسیله نقلیه مناسب هم داشته باشید. خیلی هم کار سختی نیست، چون هم گزینه اتوبوس های محلی هست که از شهر های سرعین , اردبیل , مشکین شهر و سراب رد میشن و اگر هم ماشین مناسب جاده های کوهستانی رو دارین، میتونید به راحتی به این منطق سر بزنید. بعضی از تور های مسافرتی هم هستن که امکانات کافی رو برای داشتن یه سفر راحت پیش عشایر شاهسون در اختیارتون قرار میدن.توی مسیر به این فکر هستید که دارید به جایی سفر میکنید که می تونید از طبیعت و زیبایی های دست نخورده و زندگی ساده و آدم های شاد با سبک جدید نهایت لذت رو ببرید. یادتون باشه که قبل از حرکت به وسایلی که با خودتون قراره ببیرید دقت کنید.

 

 تجربه آرامش با همراهی عشایر شاهسون

 

جایی که قراره برین هوای سردی داره، پس لباس مناسب بردارین , و سعی کنید تا جایی که امکان داره غذا های کنسروی و آماده و اینگونه مواد غذایی رو از لیست محتویات کوله پشتی تون خط بزنید. قراره به جایی برید که همه چیز طبیعیه و بهترین حالت اینه که به فکر سالمترین غذاها برای خوردن در این سفر باشید.خوب یا بد، خبری از آنتن موبایل نخواهد بود. پس کتاب می تونه به خوبی خودش رو توی اوقات فراغتتون جا بده. یه توصیه مهم اینه که برای اطمینان از اینکه ناراحتی برای عشایر ایجاد نکنید قبلش کمی در مورد فرهنگ و آداب عشایر مطالعه کنید. این کار می تونه خیلی بهتون کمک کنه و به خاطر ارتباط بهتری که با میزبانها برقرار می کنید، یک سفر خیلی خوب رو براتون رقم بزنه.

 

 تجربه آرامش با همراهی عشایر شاهسون

 



شارژ سریع موبایل