میترا جلالی پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰

صاحبان بوگاتی وِیرون توجه داشته باشید: خودروی شما دیگر سریع‌ترین بوگاتی تاریخ نخواهد بود. حدوداً 77 سال پس از شکل گیری پروژه‌ی آن، هواپیمای تکمیل شده‌ی 100P بوگاتی برای نخستین بار در موزه‌ی صنعت خودروی مولین در کالیفرنیا به عنوان بخشی از نمایشگاه هنر بوگاتی به نمایش در خواهد آمد. این هواپیمای زیبا و با تکنولوژی پیشرفته که به منظور دستیابی به سرعت بالای 800 کیلومتر در ساعت طراحی شده است، یک پروژه‌ی همکاری بین اتوره بوگاتی و مهندس بلژیکی لوئیس دو مونژ بود. طراحی و توسعه‌ی این هواپیما در سال 1937 آغاز ولی به خاطر جنگ جهانی دوم و نیروهای ارتش آلمان که در حال پیشروی در سراسر اروپا بودند بوگاتی مجبور شد تا در سال 1940 این پروژه و هواپیما را مخفی نماید.

 

 تحقق رویای بوگاتی: هواپیمای 100P به پرواز در می آید

 

اکنون مردم این شانس را دارند که این هواپیمای زیبا و قدیمی و شگفتی‌های فناوری آن را از 20 مارس امسال به تماشا بنشینند. هواپیمای سبک و جمع و جور 100P مجهز به دو موتور 450 اسب بخاری می‌باشد که در مرکز هواپیما نصب شده و نیروی مورد نیاز ملخ‌های هواپیما که خلاف جهت هم می‌چرخند را تأمین می‌کنند. این موضوع به هواپیما امکان دستیابی به سرعت‌هایی را می‌دهد که در زمان خود هواپیماهای دیگر برای رسیدن به آن به دو برابر این میزان نیرو احتیاج داشتند.

باله‌های رو به جلو و سیستم خنک کننده‌ی با اصطکاک صفر آن، 100P را به هواپیمایی قوی‌تر از پیشرفته‌ترین هواپیماهای نظامی دوران خود تبدیل می‌کند. جالب توجه تر این که 100P مجهز به سامانه‌ی خودکار تنظیم فلپ می‌باشد از یک کامپیوتر آنالوگ پیشرفته استفاده کرده و فلپ ها را با توجه به فشار هوا، شتاب و سرعت هوا تنظیم می‌نماید. این سیستم برای نخستین بار در این هواپیما پیاده شده بود، ولی به دلیل جنگ هیچ‌وقت مورد بهره برداری قرار نگرفت.

 

 تحقق رویای بوگاتی: هواپیمای 100P به پرواز در می آید

اسکات ویلسون، جان لاوسون، و سایمون بیرنی از اعضای Le Reve Blue (رؤیای آبی) ساخت 100P را در سال 2009 با توجه به ویژگی‌ها، طراحی‌های آئرودینامیکی، و ابعاد مدل اصلی آغاز کردند، اگر چه نسخه‌ی اصلی از جنگ جان سالم به در برده بود ولی برای پرواز وضعیت مناسبی نداشت.

اتمام این پروژه نشان دهنده‌ی جلوه‌ای از زندگی کاری اتوره بوگاتی می‌باشد، کسی که اتومبیل‌های او بهترین طراحی و تکنولوژی را قبل از جنگ داشتند. اکنون، می‌توان یک تست مقایسه‌ی سرعت بین یک وِیرون سوپر اسپرت و 100P برگزار کرد.

 

 تحقق رویای بوگاتی: هواپیمای 100P به پرواز در می آید

 

 تحقق رویای بوگاتی: هواپیمای 100P به پرواز در می آید



شارژ سریع موبایل