میترا جلالی جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

پهپاد فوق سری تارانیس (Taranis) که گفته می‌شود پیشرفته‌ترین هواپیمای ساخته شده در انگلستان است، اولین پرنده بدون سرنشین مافوق صوت جهان است که نخستین پرواز آزمایشی خود را اوایل سال جاری به پایان رسانده است. تارانیس برگرفته از نام خدای رعد سلتیک است. بودجه ساخت تارانیس که به مدت ده سال در فاز طراحی بوده است، به طور مشترک توسط وزارت دفاع انگلیس (UK MOD ) و بخش صنعت این کشور تأمین شده و مدیریت آن به عهده تیم طراحی پرنده‌های بدون سرنشین وزارت دفاع بوده است.

 

 اولین پهپاد مافوق صوت جهان

 

تارانیس به صورت رسمی در سال 2010 پرده‌برداری شد و به گفته یکی از مجریان این طرح، اوج مهندسی بریتانیاست . باب فریزر (Bob Fraser ) خلبان تست پرواز گفته است: ” همه چیز طبق برنامه پیش رفت ” ولی این اجازه به او داده نشده که در خصوص سرعت و عملکرد این پهپاد اطلاعاتی بدهد.

 

 اولین پهپاد مافوق صوت جهان

 

این پهپاد (پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور) از طریق ارتباط ماهواره‌ای در هر نقطه‌ای از زمین قابل کنترل است و فقط برای بمباران ساخته نشده و کاربردهای جاسوسی، نظارت و مراقبت، و شناسایی هم دارد. با این حال فناوری‌های به کاررفته در تارانیس عمدتاً با هدف شرکت در حملات پیچیده و مورد هدف قرار دادن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

 اولین پهپاد مافوق صوت جهان

 

 اولین پهپاد مافوق صوت جهان

 


اشتراک در بالاترین اشتراک در فیسبوک اشتراک در توییتر اشتراک در کلوب اشتراک در دنباله اشتراک در فیسنما اشتراک در گوگل پلاس

منبع : پدال
برچسب ها : پهپاد فوق سری تارانیس, پیشرفته‌ترین هواپیمای ساخته شده در انگلستان, اولین پرنده بدون سرنشین مافوق صوت جهان, نخستین پرواز آزمایشی, پرنده بدون سرنشین, تارانیس, خدای رعد سلتیک, وزارت دفاع انگلیس, طراحی پرنده‌های بدون سرنشین, پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور, ارتباط ماهواره‌ای, کاربردهای جاسوسی, نظارت و مراقبت, شناسایی, Taranis secret the UAV, advanced aircraft made in England, the first unmanned hypersonic bird the world, the first test flight, bird unmanned, Taranis, the Celtic god of Raad, the UK Ministry of Defence, the design of unmanned birds, birds are guided away from, the relationship satellite, applications intelligence, surveillance, reconnaissance


شارژ سریع موبایل