میترا جلالی شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

بیایید کمی از دنیای خودرویی فاصله بگیریم و صعود کنیم به آسمان! بله این مطلب درباره یک هواپیمای جت است. هوندا که تقریباً همه جور وسیله نقلیه تولید می‌کند حالا یک هواپیما هم دارد! به‌تازگی باخبر شدیم که هوندا جت اولین پرواز خود را انجام داده و از آن سربلند بیرون آمده است.

 

این هواپیما روز جمعه از فرودگاه بین‌المللی Piedmont Triad بلند شد و تا ارتفاع 4.8 کیلومتر اوج گرفت و سرعتش به 650 کیلومتر بر ساعت رسید. در طول پرواز، خدمه، اویونیک هواپیما، هندلینگ، ترمز سرعت و دیگر وسایل را چک کردند. این پرواز تنها 84 دقیقه به طول انجامید.

 

 هوندا جت بر فراز آسمان

 

درحالی‌که این هواپیما گواهینامه‌ای ندارد، هوندا چند عدد از آن را تولید کرده تا از آن مطمئن شود و اداره هوانوردی فدرال امضای تأیید شدن را به آن‌ها بدهد و هوندا هم آن‌ها را تحویل مشتریانش دهد.

 

 هوندا جت بر فراز آسمان

 

باید بدانید که، این هواپیما به‌عنوان “سریع‌ترین، بیشترین ارتفاع پرواز، کم صداترین و کارآمدترین” جت در کلاس خود وارد این عرصه شده است. موقعیت موتورهای این هواپیما که به Over-The-Wing Engine Mount معروف است به عملکرد و کاهش مصرف سوخت آن کمک چشمگیری کرده.

صحبت از موتورهای حرفه‌ای GE Honda HF120 توربو فن شد، این دو موتور هوندا جت را قادر می‌سازد تا 780 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و تا ارتفاع 13 کیلومتری اوج بگیرد.

 

 هوندا جت بر فراز آسمان

 

این هواپیما می‌تواند 5 مسافر را در خود بگنجاند و با یک بار سوخت‌گیری مسافت 2183 کیلومتری را بپیماید. به نظر می‌رسد این جت شروع خوبی برای هوندا باشد.



شارژ سریع موبایل