امین شجاعی پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

تمیز کردن قسمت های مختلف خانه نیازمند شناخت مواد شوینده مناسب برای آن است. هر لکه یا کثیفی در خانه راه حل مخصوص به خود را می طلبد. همه ما انواع و اقسام مواد شوینده شیمیایی را انبار می کنیم تا شاید به بهترین شکل به نتیجه برسیم.

هدف از این مطلب این است كه شما را تشویق كند كه به شوینده‌های طبیعی و غیرسمی فرصتی دوباره بدهید.

اگر این كار را انجام دهید، به شما قول می‌دهیم خانه‌ای تمیز و آراسته خواهید داشت و به حفاظت از محیط زیست پیرامون خود كمك خواهید كرد، البته در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی خواهد شد.

 

خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!

 

قبلا با شما در مورد جادوی مواد طبیعی در تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه صحبت کرده بودیم. این كار را برای شما مقرون به صرفه خواهد بود، در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود، و البته دیگر نیازی نیست كه برای خرید شوینده‌ها به فروشگاه محل خود بروید. این كار بسیار ساده است.

زیرا احتمالا همین الان كه مشغول خواندن این مطلب هستید، شما تمام مواد مورد نیاز برای ساختن این شوینده‌های طبیعی را در خانه دارید. چیزهایی كه كمیاب‌ترین آن‌ها یك اسپری خالی یا یك كاسه دردار برای نگهداری از تركیباتی است كه قرار است آن‌ها را تولید كنید (البته قبل ازشروع اسپری خالی یا ظرف دردار را به خوبی بشویید).

با پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی همراه شوید. در ادامه مطلب دستور سخت این محلول‌ها را خواهید دید. این كار را حتما انجام دهید، به شما قول می‌دهیم كه پشیمان نخواهید شد.

 

ساخت شوینده شیشه و سطوح

۲ فنجان سركه سفید تقطیر شده.

۲ فنجان آب.

آن‌ها را داخل اسپری ریخته و به خوبی تكان دهید، سپس از آن برای شستن سطوح یا شیشه استفاده كنید. البته این كار را با یك دستمال نرم و پاكیزه انجام دهید.

 

ساخت شوینده خانگی

۲ فنجان جوش شیرین.

۱ فنجان صابون روغنی مایع (می‌توانید از داروخانه‌ها این نوع صابون را خریداری كنید).

۴ قاشق چای‌خوری گلیسرین گیاهی (این محصول را هم می‌توانید از خریداری كنید).

این مواد را در یك كاسه با هم تركیب كرده و در درون یك ظرف دردار بریزید. یك اسفنج سلولوزی مرطوب یا پارچه بدون پرز تمیز را به این محلول آغشته كنید و آن را روی سطح مورد نظر بكشید. قدرت تمیزكنندگی این محلول فوق‌العاده است.

 

خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!

 

ساخت مایع چاه بازكن

۱ فنجان جوش شیرین.

۱ فنجان سركه.

ابتدا جوش شیرین و سپس سركه را داخل چاه بریزید. در چاه را ببندید و حدود ۳۰ دقیقه صبر كنید. سپس یك كاسه بزرگ آب جوش را داخل چاه بریزید؛ به همین راحتی چاه توالت شما باز می‌شود.



شارژ سریع موبایل