مهدی خاکپور يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

اگر شما با مشکل وجود مورچه در خانه خود مواجه هستید و راهی برای نابودی ان ها پیدا نمیکنید نگران نباشید هنوز راه امیدی وجود دارد. تاکتیک های زیادی وجود دارد که می توانید از حمله مورچه ها به خانه خود جلوگیری کنید. مابلین ریچاردسون حشره شناس فعال در شرکت کنترل آفات با ترفندها و ایده های خود برای رهایی از شر مورچه ها شما را راهنمایی می کند.

 

1. مهر و موم کردن راه های ورودی

استفاده از مسدودکننده ها یا درزگیر برای پر کردن هر شکاف و یا ترک در درب و پنجره یا دیوارها و یا هر جای دیگری که مورچه ها می توانند نفوذ کنند. با توجه به اندازه های آن ها، مورچه ها به راحتی می توانند به کوچکترین شکاف نفوذ کنند. ریچاردسون می گوید: مسدود کردن و مهر و موم کردن راه های ورودی مورچه ها به خانه بسیار مهم است.

 

2. از بین بردن منبع غذایی

اغلب علت ورود مورچه ها به خانه ها تامین منبع غذایی خود است. ریچاردسون می گوید: اگر غذا  یک ظرف رو باز باشد، مورچه ها  به راحتی به سمت آن کشیده می شوند. به طور کلی مواد شیرین از دلیل عمده ورود مورچه به خانه می باشد. مهر و موم کردن مواد غذایی به درستی و قراردادن در ظروف محفوظ از هوا و یا بسته بندی های پلاستیکی و یا فویل پوشیده شده و ترجیحا در مکان های بالاتر بسیار مهم است.

 

3. خانه خود راتمیز نگه دارید

سعی کنید تمام اعضای خانواده را در تمیز نگه داشتن خانه و مرتب کردن محل زندگی خود درگیر کنید زیرا یک کار دسته جمعی را برای جلوگیری از ورود مورچه ها طلب می کند. مورچه ها نیز مانند دیگر حشرات از مکان های کثیف استقبال می کنند. ریچاردسون می گوید: باید توجه ویژه ای به تمیزی آشپزخانه داشته باشید زیرا محل طبخ غذاست و همواره خرده هایی از مواد غذایی در آن یافت میشود. پس به طور منظم آشپزخانه و ظرف های غذا را تمیز نگه دارید. اگر شما اجازه کثیف شدن به مکان های مورد نظر خود را ندهید و همواره تمیز نگه دارید مورچه ها کمتر به این مناطق جذب می شوند و به مرور از آنجا خواهند رفت.

 

4. سطل زباله را زود به زود خالی کنید

نه فقط هر هفته بلکه این کار را روزانه (یا هر چند روز بسته به مقدار زباله ) در حالی که خرده و موارد دیگر  تفکیک شده اند، زباله های خود را از منزل خارج کنید. کیسه زباله یک منبع مناسب برای مورچه هاست بنابراین اجازه ندهید مدت زمان زیادی در خانه باشند. ریچاردسون می گوید: اگر کیسه زباله شما پر نشده و شما نمی خواهید آن را بیرون ببرید مطمئن شوید که پوشش خوبی دارد و مواد داخل آن به بیرون سرایت نمی کند.

 

راه های مقابله با مورچه ها

1. از بین بردن مورچه های دیده بان

اولین بار که شما یک مورچه را مشاهده کنید، این احتمال وجود دارد مورچه دیده بان به دنبال یک منبع غذایی جدید بیرون آمده باشد. ریچاردسون می گوید: در صورتی که اولین مورچه ها را در کنار خرده های غذا مشاهده کردید قبل از اینکه بقیه دوستان خود را خبر کنند آنها را ازبین ببرید.

 

2. استفاده از محافظ های طبیعی در مقابل حشرات

لازم نیست همیشه از مواد شیمیایی برای مقابله با حشرات استفاده کنید، برخی از مواد طبیعی مانند دارچین، پودر بچه، گچ، سرکه سفید و فلفل قرمز دافع حشرات از جمله مورچه ها هستند.شما میتوانید در امتداد نقاط ورود یا طاقچه و درگاه برای جلوگیری از ورود و دفع مورچه ها استفاده کنید همچنین میتوانید مقداری از این مواد طبیعی را به دستمال مرطوب بمالید و برای پاک کردن سطوح استفاده کنید تا اثر دفع کنندگی بهتری داشته باشد.

 

3. طعمه های مسموم

اگر در نهایت خواستید از مواد شیمیایی استفاده کنید برچسب های روی این مواد را به دقت بررسی کنید زیرا بسیاری از آنها حاوی مواد تشکیل دهنده است که می تواند به کودکان و حیوانات خانگی آسیب برساند. اجتناب از هر چیز که حاوی آرسنیک و محصولات حاوی اسید بوریک است، را جدی بگیرید چرا که مواد  تشکیل دهنده سم مورچه  است.

 

در نهایت

اگر هیچ یک از راه هایی که بیان کردیم نتوانست شما را در رهایی از شرمورچه ها یاری کند پیشنهاد میکنم به یک کارشناس مراجعه کنید و از وی کمک بگیرید.



شارژ سریع موبایل