سارا قاسمی پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

کلم دارای مواد مغذی غنی و منبع عالی برای ویتامین C است. كلم بروكلی و كلم بروكسل از خانواده كلم بوده و دارای مقداری فراوانی فولات، پتاسیم و ویتامین K هستند.

همانند بسیاری از سبزیجات دیگر كلم نیز كالری، چربی و كلسترول پایینی دارد. كلم ها همواره در دسترس و ارزان قیمت هستند. دانشمندان معتقدند كه كلم حاوی یك تركیب شیمیایی طبیعی است كه ممكن است در پیشگیری از انواع خاص سرطان مفید باشد.

 

مواد مغذی موجود در كلم چقدر است؟

 

روش های استفاده از كلم

كلم را می توان به صورت خام در سالاد یا داخل ساندویچ های مختلف نوش جان كرد. پیشنهاد ما این است كه كلم را در گوشه ای از ظرف بپزید یا آن را با غذاهای دیگر تركیب نمایید تا یك غذای فوق العاده خوشمزه ای با استفاده از كلم درست كنید.

 

شناخت كلم تازه

برگ های خارجی كلم همواره باید به رنگ سبز خوش رنگ یا قرمز (بستگی به نوع كلم دارد) باشد و لكه دار نباشد. از استفاده كلم هایی كه پژمرده اند، تغییر رنگ داده اند یا برگ های خارجی آن ها زرد رنگ می باشد، اجتناب نمایید.

 

روش نگهداری طولانی مدت كلم

نگهداری كلم بصورت اصولی و طولانی مدت روش بسیار خوبی است چون ویتامین C در محیط سرد بصورت طولانی مدت ماندگار است. برای فریز كردن كلم، آن را در یك كیسه پلاستیكی قرار دهید و محكم ببندید و در فریزر قرار دهید.

كلم تازه را می توان تا 1 الی 2 هفته در فریزر نگهداری كرد. كلم خرد شده نهایتاً تا 5-6 روز تازه می ماند. در صورتی كه سطوح برش داده كلم را به آبلیمو آغشته نمایید، در طول مدت نگهداری كلم های تازه می مانند و تغییر رنگ نخواهند داد.



شارژ سریع موبایل