سمیه قاسمی پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

اکثر مردم پوست موز را به عنوان ماده ای بی اهمیت در سطل زباله پرتاب می کنند. یعنی پس از شکافتن پوست موز و استفاده از میوه آن، قسمت قابل توجهی از فواید آنرا در سطل زباله می اندازند. اما این درمان میوه ای را می توان در بسیاری از موارد استفاده نمود به عنوان مثال، شما می توانید به کمک این پوسته، ماسکی شفا بخش برای پوست خود تهیه کنید و یا برای تمیز کردن کفش هایتان آنرا نگه دارید.

 

مزایای پوست موز چیست؟

پوست موز که ما با اشتها میوه خوشمزه آنرا میخوریم، مزایای زیادی دارد که در اینجا برخی از این مزایا را با هم بررسی می نماییم:

* این پوست مفید، می تواند خارش ناشی از نیش حشرات را بر طرف نماید. حتی خارش بعد از نیش پشه نیز شامل این دستور العمل می باشد. اگر راه های بسیاری را برای رهایی از خارش پشه امتحان کرده اید به شما توصیه میکنیم، که پوست موز را نیز امتحان کنید.

* این پوست پر فایده همچنین پاک کننده خوبی برای کفش میباشد و کفش های شما را تمیز و براق می نماید.

* برای بهبود درد زانو نیز میتوانید از پوست این میوه ارزشمند بهره مند شوید. می توانید در مقابل درد استخوان ناشی از روماتیسم از آن استفاده کنید. شما می توانید پوست این میوه را بر روی استخوان های خود مالش دهید.

 

با پوست موز پینه پاشنه پایتان را درمان کنید!

برای از بین بردن پینه پاشنه پا بسیار مفید است. برای درمان پینه پاشنه بسیاری از محصولات مانند لوسیون ها و یا انواع ژل پترولیوم اعمال می شود. اما هنوز هم آثاری از پینه روی پاشنه پا باقی می ماند. این درمان را نیز می توانید با استفاده از این میوه شفا بخش موز، امتحان کنید و با آن از شر پوست پینه بسته پاشنه پایتان به کلی خلاص شوید.

 

مزایای پوست موز برای پوست صورت چیست؟

* توسط این روش از وجود زگیل در بدنتان خلاص شوید و تورم زگیل را نیز از بین ببرید.

* خواص دارویی پوست موز نیز برای بیماری پسوریازیس بسیار مفید است. مواد داخلی پوست موز را بر روی زخم های ناشی از بیماری پسوریازیس آغشته نمایید و از فواید آن بهره مند شوید.

* شما همچنین می توانید برای طراوت هر چه بیشتر پوست صورتتان از این ماده مفید استفاده کنید. مواد داخلی پوست موز زا بر روی پوست صورتتان آغشته نمایید و سپس پوست خود را بشویید.

* برای پوست های خشک دارای خواص مرطوب کنندگی است.

 

 خواص پوست موز

 

ماسک پوست موز برای از بین بردن چین و چروک پوست!

از آن برای رفع چین و چروک پوست استفاده می شود و با استفاده منظم می توان از وقوع چین و چروک پوست جلوگیری کرد. برای نتیجه بهتر، یک عدد موز را به طور کامل له کنید. یک عدد تخم مرغ داخل آن بشکنید و خوب مخلوط کنید و پوست صورتتان را به خوبی به این مواد آغشته کنید و پس از 15 دقیقه بشویید. با استفاده از این فرمول شما می توانید از شر لکه های روی صورتتان خلاص شوید و اجازه دهید پوست شما استراحت کند.

 

با پوست موز، از شر آکنه راحت شوید!

آیا نمی توانید از شر آکنه های پوستتان خلاص شوید؟ ما پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم. پوست موز برای درمان آکنه و جوش صورت بسیار مفید است. برای درمان آکنه ها، در پایان روز صورت خود را بشویید و پس از آن، پوست موز را روی صورتتان آغشته نمایید و بدون شستشو، بخوابید. پس از خواب شبانه صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید. با استفاده منظم از پوست موز که دارای خواص جادویی است از شر جوش و آکنه صورتتان خلاص شوید.

 

پوست موز سفید کننده دندانها ست!

موز و پوست موز واقعا دندان ها را سفید می کند. شما باید با خوردن موز دندان هایتان را تمیز کنید. پوست موز به جز دندانها، به سفید شدن پوستتان نیز کمک می کند. پوست موز را روی دندان های خود برای چند دقیقه ماساژ دهید، به این ترتیب، شما می توانید دندان هایی تمیز و سفید داشته باشید. در صورت نیاز تا 2 بار در روز میتوانید تکرار کنید.



شارژ سریع موبایل