مهدی خاکپور پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

برای تهیه این ژله احتیاج به دو ظرف درسایز بزرگ و كوچك داریم. اول میوه مورد نظر را حلقه حلقه كرده و از ژله ی همان میوه استفاده میكنیم بعد كف و دور ظرف را با میوه پر كرده، قبلش هم میتوانیم ظرف را چرب كنیم و یا یک پلاستیک كشیده تا موقع برگردوندن ژله به مشكل بر نخوریم.

بعد ژله و میوه كه در كاسه بزرگتر هست را با یک كاسه ی كوچكتر كه سنگینش كردید میگذاریم تا ببندد بعد میرویم سراغ مواد میانی كه نصف لیوان پودر كاسترد را با دو قاشق پودر نارگیل و ١/٥ لیوان شیر روی اجاق به دمای جوش رسانده، طوری كه به غلظت فرنی برسد بعد كه ژله بسته شد كاسه ی وسط را با آبجوش از ژله جدا كرده واز مواد میانی پر میكنیم وقتی ژله بست رویه آخر را هم با دو قاشق از ژله كه بانصف لیوان آب بنماری كردیم پر میكنیم و میگذاریم تا ببندد ژله را برمیگردانیم و با خامه تزیین كرده و نوش جان کنید.

اگر نخواسته باشید مغز این ژله از كاسترد پر شود این دستور عالیست. 

 

مواد لازم

* دو قاشق نشاسته

* یك ونیم لیوان شیر

* نصف لیوان بستنی وانیلی

* یك قاشق مرباخوری پودر ژلاتین

* پنج قاشق شكر و وانیل.

آرد و شیر و نشاسته و شكر را روی اجاق به نقطه جوش رسانده تا به حالت فرنی برسد، بعد میگذاریم كنار تا خنك شود، سپس ژلاتین بنماری شده را همراه بستنی اضافه میكنیم وداخل ژله را با آن پر می کنید

نکته: این دسر را در فاصله زمانی کوتاهی مصرف کنید چون پرتقال پس از برش در مدت طولانی دو روز به بعد، مزه ی تلخی پیدا خواهد کرد.



شارژ سریع موبایل