سمانه ربانی سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
آماده سازی: 30 دقیقه
 
مدت انتظار:  1 ساعت
 
مجموعاً:      1 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه برای 10 نفر:
 
خامه ترش : 450 گرم
 
آبلیمو: 6 قاشق غذاخوری
 
شكر : 170 گرم
 
زرده تخم مرغ: 6 عدد
 
بیسكویت : 1و 3/4 فنجان (بیسكویت شكلاتی كرم دار خرد شده)
 
كره : 115 گرم آب شده
 
نمك: 1/2 قاشق چایخوری
 
شكر : 55 گرم
 
تخم مرغ: 2 عدد
 
پنیر خامه ای: 450 گرم (در دمای اتاق متعادل شده)
 
شكر:150 گرم + 3 قاشق غذا خوری
 
لیمو ترش : به مقدار لازم(ورقه شده)
 
آبلیمو: 3 قاشق غذا خوری
 
پوست لیمو ترش : 1 قاشق غذا خوری (رنده شده)

طرز تهیه کاستارد لیمویی: 

زرده تخم مرغ، 170 گرم شکر، 6 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق چای خوری پوست لیمو ترش را داخل یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و به مدت 8 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد و غلیط شود. بعد بگذارید به مدت 8 دقیقه در دمای معمولی اتاق خنک شود و آرام هم بزنید. 

طرز تهیه نان کیک: 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. یک قالب کیک به قطر 20 سانتیمتر را سه لایه فویل بپیچید و با کره چرب کنید.
 
بیسکوییت خرد شده، 55 گرم شکر و نمک را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید و کره را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مرطوب شوند مخلوط را داخل قالب بریزید و به ته قالب فشار دهید و روی آن را یکدست و صاف کنید و فقط به مدت پنج دقیقه داخل فر قرار دهید بعد بگذارید کاملا خنک شود و داخل فر نگهدارید. 

طرز تهیه مواد داخل چیز کیک: 

پنیر خامه ای، 150 گرم شکر، تخم مرغ ، 3 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو را داخل دستگاه بریزید و خوب آنها را مخلوط کنید. 
با قاشق از کاستارد لیمویی روی کیک بمالید و روی آن را صاف و یکدست کنید. 
 
چیز کیک را با قالبش داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید و داخل قالب بزرگ به مقدار کافی آب بریزید و به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. 

در این حین خامه ترش و سه قاشق غذاخوری شکر باقیمانده را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید. 

با دقت به وسیله قاشق از مخلوط خامه ترش روی کیک داغ بمالید و روی کیک پخش کنید و روی آن را صاف کنید. بعد به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا فقط کمی روی آن با کیک ست شود و بعد بگذارید به مدت ده دقیقه خنک شود. 

به وسیله یک چاقوی تیز چیز کیک را از قالب جدا کنید و تمام شب داخل یخچال نگهدارید تا خنک شود. بعد کیک را به یک بشقاب انتقال دهید و روی آن را با ورقه های نازک لیمو تزیین کرده و سرو کنید.


شارژ سریع موبایل