سمیه قاسمی شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

پا را قلب دوم انسان می خوانند، چون عضو مهمی است و هر مشکلی در آن نشان دهنده مشکل دیگری در بدن می باشد.به طور کلی، اگر درد در هر قسمتی از بدن بروز کند، یک هشدار به حساب می آید و کف پا نیز از این قاعده مستثنی نیست.در واقع درد این قسمت از پا، نشان دهنده ناخوشی و بیماری های مختلفی است.

البته در اکثر موارد این درد در اثر مشکلات عضلانی بروز می کند و مشکل خاصی در میان نیست. اما در برخی موارد، درد کف پا نشان دهنده مشکلات جدی تری است.با ما همراه باشید تا به طور خلاصه، دلایل بروز درد در ناحیه ی کف پا را بررسی کنیم.
 
درد کف پا، نشانه کمبود ویتامین و مواد معدنی

درد کف پا می تواند ناشی از مسائلی مانند برخی کمبودها باشد. در اغلب موارد، کمبود منیزیم و کمبود ویتامین ب12 فشار غیرعادی به پا وارد کرده و کوفتگی ها و یا آسیب های کوچکی ایجاد می کند.

این کمبودها باعث بروز ناراحتی در فرد می شود که خوشبختانه با روش های ساده ای مانند مصرف بیشتر ویتامین و منیزیم، استفاده از ضدالتهاب ها، ماساژ و ... قابل درمان است.

درد کف پا و سندرم تونل مچ پا

علاوه بر کوفتگی و دردهای ناشی از کمبود منیزیم و ویتامین ب12 ، دردهای شدیدتر در کف پا می تواند ناشی از سندرم تونل مچ پا باشد.در این صورت حتما باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید. در برخی موارد برای رفع این مشکل نیاز به عمل جراحی وجود دارد.

درد کف پا و بیماری های جدی تر

در برخی موارد، درد شدید کف پا می تواند نشان دهنده ی بیماری جدی تری باشد. در واقع درد در این قسمت از پا می تواند نشان دهنده احتمال ابتلا به دیابت و حتی بیماری ایدز باشد.در این صورت، پای مشکل نوروپاتی محیطی یا بیماری اعصاب محیطی در میان است.

توجه داشته باشید اگر مدتی است که متوجه شده اید علاوه بر این درد، هنگام راه رفتن، پاهایتان را روی زمین می کشید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش، در خصوص وجود بیماری های احتمالی در خودتان مطمئن شوید.

این مشکل علاوه بر احتمال ابتلا به دیابت، می تواند علامت وجود عفونت و حتی اختلالات عصبی در بدن نیز باشد.



شارژ سریع موبایل