مهدی خاکپور پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

لیمو برای انواع خونریزی ها، عفونت های زایمان و معالجه ترشحات سفید در زنان، درمان موثری است.

 

بیماری های زنان و درمان آن در طب سنتی

 

اگر دم کرده ی تخم رازیانه به مقدار پانزده گرم در یک لیتر آب با هر غذا یک فنجان آن صرف شود قاعده آور است و در مورد قاعده های ماهانه ی سخت، مصرف آن تجویز و توصیه شده است.

جعفری را مخصوصا به عنوان ضدعفونی کننده خون و تنظیم کننده جریان خون و کمک دهنده قاعدگی های ماهانه ی خانم ها میدانند. جعفری، مجاری رحم را پاک میکند.

کاسنی به علت اینولینی که دارد خون را تصفیه می کند و در موارد خون ریزی رحم، مصرف آن تجویز می شود.

خانم هایی که از سردرد ناشی از بی نظمی قاعدگی ناراحتند باید جوشانده بلسان مخلوط با بابونه مصرف کنند.

انجیر چون در جریان خون تاثیر دارد دم کرده ی برگ های آن به مقدار ۲۵ تا ۳۰ گرم در یک لیتر آب چند روز قبل از ظهور قاعده های ماهانه در خانم ها تجویز می شود.

جوشانده ی ۱۵ گرم گل خشک اسطوخودوس در یک لیتر آب، برای تنظیم رگل خانم ها مفید است.

پرتقال با آناناس، هلو و مارمالاد ضد فیبروم است.

 

بیماری های زنان و درمان آن در طب سنتی

 

دمکرده آویشن تازه یا خشک به مقدار۱۰ گرم در یک لیتر آب در هنگام قطع اتفاقی قاعدگی مصرف مى شود.ترخون، منظم کننده عادت ماهانه است. در این مورد دم کرده ی آن را به مقدار ۲۵ تا ۴۰ گرم در یک لیتر آب مصرف کنید.

جوشانده ریشه های تازه ی جعفری به مقدار ۱۰۰ گرم در یک لیتر آب، قاعده آور است. جوشانده تخم جعفری به مقدار ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم در یک لیتر آب برای درمان قاعدگی های سخت یا اتفاقی مفید است.

دمکرده تخم هویج به مقدار یک قاشق چایخوری در یک فنجان آبجوش، قاعده آور است و قاعدگی های ماهانه را تسهیل می کند. سه یا چهار به را قطعه قطعه کرده در یک لیتر آب به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه بجوشانید، مصرف این جوشانده خاصیت شستشوی رحم دارد.

جوشانده پوست خارجی میوه ی درخت گردو به مقدار پنجاه تا شصت گرم در یک لیتر آب به صورت تزریق برای دفع ترشحات رحم زنان بکار می رود. جوشانده ی برگ گردو به مقدار پنجاه گرم در یک لیتر آب به شکل تزریق برای معالجه ترشح آب سفید در زنان و رحم آنان مصرف می گردد.

دمکرده ی ۱۵ گرم زعفران در یک لیتر آب که روزی ۲_۳ فنجان نوشیده شود، اختلالات قاعدگی را رفع می کند.

زیره ی سیاه، قاعدگی را به جریان می اندازد. سیاه دانه قاعده آور است.

سنبل ختایی در مورد ترشحات سفید در زمان قاعدگی مصرف می شود.

 

بیماری های زنان و درمان آن در طب سنتی

 

گزنه ی سپید برای ترشحات سفید رحم و خونریزی های رحم مفید است. مقدار مصرف آن ۳۰ گرم گل خشک گزنه در یک لیتر آبجوش است. جوشانده گل گزنه برای قاعده های سخت نیز مصرف می شود.

گل شقایق نعمانی برای دردهای رحم مفید است. در این مورد باید یک تا سه دسی گرم آن مصرف شود.

چنانچه زنان حامله یک ماه قبل از وضع حمل، دمکرده ی مریم گلی را مرتب بنوشند، آسانتر وضع حمل خواهند کرد. دمکرده ی هفت بند به مقدار یک قاشق سوپخوری در یک لیوان آبجوش که روزی ۲ تا ۴ فنجان نوشیده شود برای درمان ترشحات سفید در زنان و ورم رحم مفید است.

افسنتین قاعده آور است. جوشانده ی اکلیل کوهی مقوی کم خونی قاعدگی زنان است. پرتقال ضد ترشحات سفید است و بیماری ترشحات سفید در زنان را معالجه می کند.

در هاون، زرشک را بکوبید، سپس ده گرم از زرشک را در یک دسی لیتر آب تا دو ساعت بخیسانید، بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش بیاید و یک دقیقه به همان حال بماند. سپس آن را از روی آتش بردارید و بگذارید خنک شود. وقتی خنک شد هر روز سه تا چهار فنجان کوچک از آن را بنوشید. این جوشانده برای تسکین اختلالات دوره یائسگی خانم ها بسیار مفید است و با مصرف آن این اختلالات برطرف می شود. احتیاط: مصرف زعفران در دوره بارداری سبب سقط جنین می شود.



شارژ سریع موبایل