سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

بدن ما مجبور به دفع بی وقفه باکتری ها و ویروس ها در بهار است و اینکار، برای سیستم ایمنی بدن دشوار است؛ از این رو بدون تحمیل استرس زیاد، شما نیاز به مراقبت بیش از پیش از وجودتان دارید.

لطفا اجازه دهید سیستم ایمنی بدنتان استراحت کند. سیستم ایمنی و خواب دو عامل به هم وابسته هستند و به همین دلیل بی خوابی مزمن باعث آسیب به سیستم ایمنی بدنتان میشود و بدن نمیتواند خود را برای مبارزه با فشار یک سرماخوردگی آماده کند.

مهم نیست که ممکن است چقدر ناچیز به نظر برسد، اولین گام برای حفاظت بهتر از سیستم ایمنی بدن، یک سبک زندگی سالم است. بنابراین ترک سیگار، یک رژیم غذایی متعادل با مصرف مقادیر کافی از میوه ها و سبزیجات و ورزش منظم و دقیق میتواند راهکار خوبی برای شروع باشد. فراموش نکنید، فشار خون و ضربان قلب خود را باید به طور منظم بررسی و کنترل کنید.

امروزه در بازار کالاهای ایمنی زیادی به عنوان تقویت کننده بدن موجود می باشند. اما بدن ما با تقویت کننده های مصنوعی برای تقویت سیستم ایمنی نتیجه ای نخواهد گرفت.

در واقع، سیستم ایمنی بدن یک سیستم متشکل از بسیاری از گروه های سلولی وابسته به هم است و تمام این سیستم باید درست کار کند و به اندازه کافی و متعادل باشد. حتی یک گروه از سلول های منفی درون سیستم می تواند با ایجاد اخلال، تعادل توابع سیستم را بیش از حد تحریک کند و تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است سبک زندگی سالم را به کار گیرید تا نتیجه آن را با داشتن بدنی سالم تر از قبل لمس نمایید.



شارژ سریع موبایل