سارا قاسمی پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

یک خانم استرالیایی بعد از پوشیدن شلوار جین خیلی تنگ و به اصطلاح «اسکینی»، روانه ی بیمارستان شد. این خانم جوان که توانایی راه رفتن نداشت، به مدت چهار روز در بیمارستان بستری شد. متاسفانه شلوار تنگ، حس پاها و توان راه رفتن را از این خانم سلب کرده بود.

مد همیشه چیز خوبی نیست و در اکثر موارد سلامتی را با خطرات جدی روبه رو می کند. بخصوص اگر شلوار مد شده جزو شلوارهای جذب و خیلی تنگ باشد.

یک خانم 35 ساله ی استرالیایی نیز قربانی همین مد شد و تجربه تلخی پشت سر گذاشت.

وی که شلوار بسیار تنگی از نوع اسکینی به تن داشت، برای کمک به اسباب کشی دوستش رفت و به طور مرتب کار کرد و خم و راست شد.

اما بعد از چند ساعت متوجه شد که هیچ حسی در پاها و انگشتان آن ندارد و نقش زمین می شود. به طوری که اطرافیان نمی توانند وی را بلند کنند و راه ببرند.

این خانم به بیمارستان منتقل می شود، در حالی که عضلات پشت ساق پایش به قدری ورم کرده بود که پرستاران مجبور می شوند شلوار وی را با قیچی ببرند.

 

اعمال فشار زیاد روی اعصاب

شلوارهای تنگ روی عصب هایی که از پشت پاها عبور می کنند، فشار زیادی وارد می سازند. همچنین با فشار دادن رگ های خونی باعث می شوند خون کافی به عضلات نرسد. در نتیجه عضلات متورم شده و به عصب های اطراف فشار می آورند.

پروفسور توماس کیمبر از بیمارستان Royal Adelaide  می گوید که مورد این خانم بسیار جدید بوده است و چنین عوارض عصبی مربوط به پوشیدن لباس تنگ قبلا مشاهده نشده بود.

محققان هشدار می دهند افرادی که از این شلوارهای تنگ استفاده می کنند، باید نسبت به از دست دادن عصب های حسی پاهای خود هوشیار باشند.

به عقیده ی این محققان احساس گزگز و بی حسی در پاها اولین نشانه ای است که هشدار می دهد شلوار فرد بسیار تنگ است.

پوشیدن این نوع شلوارها و داشتن فعالیت بدنی زیاد می تواند سلامتی شما را با خطرات جدی مواجه کند.

محققان معتقدند که خطرناک ترین شلوارهای تنگ برای اعصاب آنهایی هستند که قابلیت کشسانی ندارند و به اصطلاح «استرچ» نیستند.

خوشبختانه این خانم استرالیایی بعد از چهار روز و با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند، اما مشکل اینجاست که هنوز میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از این شلوارهای تنگ استفاده می کنند و سلامتی خود را به خطر می اندازند.



شارژ سریع موبایل