سمیه قاسمی سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

آلودگی محیط زیست به آلودگی هوا، آب، خاک، سر و صدا و آلودگی نور که برای انسان و سایر حیوانات اثرات سوء دارد، گفته می شود و باید برای کاهش آلودگی های محیط زیستمان که سلامت ما را تهدید می کنند، تلاش کنیم.

آلودگی هوا که با بیماری های واگیر دار از طریق هوا به مردم منتقل می شود و یا می تواند باعث بیماری های ریوی دائمی باشد.

آلودگی آب به سیستم ایمنی بدن می تواند آسیب وارد کند. این آلودگی ها سالم بودن محصولات کشاورزی را تحت الشعاع قرار می دهد و از طریق مصرف، به انسانها منتقل می شوند. آب به اندازه انسانها، برای زندگی موجودات دیگر نیز حیاتی و لازم است. ناسالم بودن محصولات کشاورزی که در نتیجه آبیاری با آبهای آلوده و ناسالم ایجاد می شود، به طور مستقیم به انسانها یا موجودات دیگری که آنها را مصرف می کنند منتقل می شوند.

آلودگی خاک با آلودگی هوا و آب به طور مستقیم ارتباط دارد. اگر خاک آلوده باشد، محصولاتی که در این خاک آلوده کاشته می شوند، رشد می کنند و به مصرف انسانها می رسند، می توانند این بیماری ها را با مصرف مستقیم این محصولات، از خاک به انسانها یا حیوانات دیگر منتقل کنند یا به سیستم ایمنی بدن آسیب برسانند و یا آنرا از بین ببرند.

آلودگی های صوتی، با تحت تاثیر قرار دادن بخشی از شنوایی، باعث شکل گیری انواع بیماری های روحی و روانی می شوند. همچنین آلودگی های نوری سلامت چشم را مختل می سازند و منجر به ایجاد مشکلات بینایی در افراد می شوند.



شارژ سریع موبایل