سمیه قاسمی پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

در مطالبی که قبلا منتشر نموده ایم در مورد فواید قهوه سخنان بسیاری گفته شد. موضوع فعلی پیوندی است که بین نوشیدن قهوه و طول عمر وجود دارد. پژوهش ها نشان می دهد کسانی که قهوه می نوشند طول عمر بیشتری دارند اما قهوه چگونه از عهده انجام اینکار بر می آید؟

 

نوشیدن قهوه مانع از سکته مغزی می شود

انجمن قلب آمریکا، نتیجه 10 سال مطالعات خود در مورد خطر سکته مغزی را منتشر کرده که بر اساس آن افراد ی که هر روز یک فنجان قهوه می نوشند، 20 درصد کمتر در خطر سکته مغزی قرار دارند.

 

نوشیدن قهوه مانع از بیماری های قلبی می گردد

زیرا کافئین موجود در قهوه، اثر پیشگیرانه ای در بیماری های قلبی دارد. باید توجه داشته باشید دوز مناسبی از کافئین دریافت نمایید که اثرات مثبتی بر سوخت و ساز بدنتان داشته باشد. البته مصرف بیش از حد کافئین می تواند برای قلب مخاطره آمیز باشد.

 

نوشیدن قهوه مانع از خودکشی می شود

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد و در سال 2013 در مورد ارتباط بین قهوه و خطر خودکشی منتشر شده است، در میان بزرگسالان کسانی که بین دو تا چهار فنجان در روز قهوه می نوشند تا دو برابر کمتر در معرض خطر خودکشی قرار دارند.

 

نوشیدن قهوه از کبد محافظت می کند

کبد یک ارگان حیاتی است و برای حفاظت از زندگی ما لازم است. نوشیدن قهوه برای محافظت کبد از سیروز کمک می کند. خورن حداقل 4 فنجان قهوه خطر ابتلا به سیروز را تا 80٪ کاهش می بخشد.

 

نوشیدن قهوه از بیماری های عصبی جلوگیری می کند

نوشیدن قهوه اثر ویژه و محافظت کننده ای در برابر اختلالات عصبی در زندگی دارد. در برخی مطالعات خطر ابتلا به آلزایمر در بین مصرف کنندگان قهوه 65 درصد کمتر گردیده است.

 

نوشیدن قهوه برای جلوگیری از دیابت نوع 2 مفید می باشد

با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2004، مصرف قهوه قبل از مصرف غذا تعادل قند بدن را حفظ می کند. همچنین مقاومت به انسولین افزایش می یابد که اقدام مناسبی در برابر دیابت می باشد.

 

نوشیدن قهوه به سوزاندن چربی کمک می کند

قهوه در بسیاری از فعالیت های متابولیکی موثر است و سرعت سوخت و ساز بدن را بین 3٪ و 11٪ افزایش می دهد. قهوه ضمن افزایش میزان سوخت و ساز بدن، سوزاندن چربی ها را تسهیل می بخشد. در برخی از مطالعات میزان سوزاندن چربی ها بین10٪ تا 29٪ عنوان گردیده است.



شارژ سریع موبایل