معصومه حسینی کیا يكشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

زادروز  : 1362/11/24 

زادگاه :  شهریار، ایران

پست : پاسور

قد : 191 سانتیمتر

مهدی مهدوی (زاده 24 بهمن 1362 در شهریار) یكی از ملی پوشان والیبال است كه با درخشش او و هم تیمی هایش ایران توانست مقابل مدعیان والیبال حرفی برای گفتن داشته باشد. مهدی مهدوی سابقه حضور در تیم های داماش گیلان، سایپا البرز، پیشگامان کویر یزد، باریج اسانس کاشان و میزان مشهد را دارد.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی


گفتگویی کوتاه و خواندنی با مهدی مهدوی

 

با وجود این موفقیت ها آینده، والیبال ایران را چگونه می بینید؟

مهدی مهدوی: بسیار درخشان. اگر برنامه همان طور پیش برود كه این روزها می رود به طور قطع می توانیم به بهترین جایگاه در دنیا برسیم. تلاش خانواده والیبال نتیجه داد و خدا را شكر كسی نمی تواند بگوید كه اینها شانسی بوده و تصادفی به دست آمده است.
 

بیوگرافی مهدی مهدوی

 

چطور شد كه والیبال به اینجا رسید؟

مهدی مهدوی : با تلاش و پشتكار و نگرشی كه مسئولان نسبت به والیبال داشتند به این مهم دست پیدا كردیم.


نقش رئیس فدراسیون و مسئولان در موفقیت این رشته چه بود؟

مهدی مهدوی : نگاه آنها موجب شد تا والیبال به اینجا برسد. «خوش فكری» موجب می شود تا مدیر یا مربی، تفكری «واگرا» و خلاقانه داشته باشد.


آیا تیپ شخصیتی والیبالیست ها نشات گرفته از این رشته است؟

مهدی مهدوی : در گذشته شرایط این رشته و زمان اردوهایی كه داشت موجب شده بود تا اكثر والیبالیست ها تحصیل كرده باشند. خانواده های انها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آنها نیز درس خوانده اند.
 

لازمه یك والیبالیست خوب شدن چیه؟

مهدی مهدوی : تمرین خوب و توجه به نكاتی كه مربی می گوید. برای اینكه ورزشكاری حرفه ای باشی باید سعی كنی حتی یك جلسه تمرین را از دست ندهی و بیشترین بهره را از تمرینات ببری.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی
 

اگر به گذشته برگردی باز هم والیبال را انتخاب می كنی؟

مهدی مهدوی : صددرصد. من از این رشته خیلی راضی ام. به همان نسبت كه خیلی ها عاشق رشته ای مثل فوتبال هستند، من نیز والیبال را دوست دارم.
 

دوست داری به كدام كشور ترانسفر شوی؟

روسیه.
 

برای ترانسفر شدن باید چه كار كرد؟

مهدی مهدوی : تلاش و تمرین. هم در لیگ و هم تیم ملی. در حال حاضر كادر فنی تیم ملی تمام تلاش شان را برای اعضا تیم ملی می كنند و حیف است اگر نهایت بهره را از این شرایط نبریم. دوران ورزش و عمر آن خیلی كوتاه است باید از فرصت ها استفاده كنیم. جوانی وقت كار و تلاش است. در هر مقطعی از زندگی باید بر روی یك موضوع تمركز كنیم. برای ترانسفر شدن باید خودم را به همه ثابت كنم. باید كاری كنم كه تلاشم دیده شود و بهترین راه آن دوری از حاشیه است. حاشیه زندگی ورزشكار را نابود می كند. با نگاهی به زندگی ورزشكاران موفق می بینیم كه آنها حتی المقدور خود را درگیر مسائل حاشیه ای نمی كنند.
 

تفریح ات معمولاً چیه؟

مهدی مهدوی : مثل سایر مردم بیشتر مسافرت، آن هم با خانواده ام.
 

آیا در آینده نیز این رشته را ادامه می دهی؟

مهدی مهدوی : بله. سعی می كنم نكاتی را كه مربیان می گویند خوب گوش دهم. اتفاقاً از آنها هم كتابچه ای هم درست كرده ام كه می خواهم هر روز به اطلاعات آن اضافه كنم. فكر می كنم منبع خوبی برایم می شود. چه الان و چه در آینده. گاهی پیش از مسابقات به محتویات آن نگاه می كنم و به صورت ذهنی تمرینات را مرور می كنم.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی

 

«تماشاگران»، «پخش مستقیم بازی ها» و «اسپانسر» كدام یك مهم است؟

مهدی مهدوی : این سه مثل مثلثی می مانند كه در كنار هم معنی پیدا می كنند. پخش مستقیم می تواند انگیزه تماشاگران را برای حضور در ورزشگاه بیشتر كند و خود به خود پای اسپانسر را نیز به لیگ والیبال می كشاند. اینها برای والیبال درآمدزا هستند. بالاخره از بابت فروش بلیط، درآمد خوبی نصیب این رشته مخصوصاً تیم های لیگ می شود.
 

موافقی فضای گفتگو را خانوادگی كنیم؟

مهدی مهدوی : بله حتماً اتفاقاً فرصتی پیش می آید كه كمی از فضای ورزشی فاصله بگیریم و درباره زندگی صحبت كنیم.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی
 

كمی از شرایط خانواده ات بگو.

مهدی مهدوی : من خیلی چیزها را به خانواده ام مدیونم. چه خانواده اولم و چه خانواده ای كه خودم و همسر عزیزم آن را تشكیل داده ایم. همسرم همیشه از خودگذشتگی كرده است. در دوران بارداری ایشان و حتی موقع به دنیا آمدن دخترم «گل بو» در اردو بودم و نتوانستم كنار ایشان باشم.
 

برنامه ریزی برای دخترتان نیز برعهده ایشان است؟

مهدی مهدوی : بله، همسرم كارشناس زبان انگلیسی است و برای آموزش این زبان به دخترمان و البته برنامه ای پرورشی دیگر برنامه ریزی كرده اند. تربیت فرزند باید با برنامه باشد. مثل سند چشم انداز. باید دقیقاً گفت كه در چه سنی می خواهیم كدام كار را برای فرزندمان انجام دهیم. از طرفی با تخمین هزینه كلاس ها و پس انداز باید زمینه را برای رشد كودك فراهم كنیم.
 

بیوگرافی مهدی مهدوی

 

كدام غذا را می توانی بپزی؟

مهدی مهدوی : «املت» را خیلی ماهرانه می پزم.
 

مهمترین وظیفه والدین را در قبال فرزندان چه می دانی؟

مهدی مهدوی : باید فضایی را به وجود آورند كه بدون تنش باشد و فرزندان در آرامش زندگی كنند. پول خرج كردن جای آرامش را نمی گیرد. بچه به محبت واقعی پدر و مادرش نیاز دارد نه شرایط عاطفی ساختگی. برخی پدر و مادرها جلوی دیگران به هم احترام می گذارند اما پشت سر آنها و جلوی فرزندان شان كه مهم هستند با هم مشاجره می كنند و همین می تواند به بچه ها آسیب برساند.

 

بیوگرافی مهدی مهدوی
 

اگر از دختر اشتباهی سر بزند چه عكس العملی نشان می دهی؟

مهدی مهدوی : بستگی به سنی دارد كه او این رفتار را انجام می دهد. من سعی می كنم با مطالعه و مشورت با روانشناسان كودك در این خصوص آگاهی به دست آورم. ما كه نمی توانیم ادعا كنیم در تمام زمینه ها شناخت كافی داریم. یك ورزشكار خوب و موفق بودن برای پدری خوب بودن كافی نیست و باید تجربه و دانش مان را نیز بالا ببریم. با مطالعه ای كه داشته ام در این سن كودك رفتار را از پدر و مادر مشاهده می كند. ضمن اینكه معتقدم بچه ها در هر سنی معنای احترام را می فهمند و اتفاقاً از این طریق می تواند اعتماد به نفس و به تبع آن عزت نفس را در آنها تقویت كرد كه برای آینده شان بسیار ضروری است.
 

از شما برای شركت در این گفتگو سپاسگزارم.

مهدی مهدوی : من هم از شما ممنونم و امیدوارم حمایت مردم از تمام رشته های ورزشی به ویژه والیبال موجب شود تا ایران به یكی از قدرت های بزرگ والیبال جهان تبدیل شود.



شارژ سریع موبایل