سارا قاسمی پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
معمولاً بیشتر كسانی كه می‌خواهند كاهش وزن پیدا كنند، اولین گزینه آن‌ها رژیم غذایی است. با رژیم غذایی وزن اضافه را كاهش می‌دهند و مشكل از اینجا شروع می‌شود. این مشكل زمانی حاد می‌شود كه در كاهش وزن نیز استاندارد لازم را رعایت نمی‌كنند، یعنی تصور بر این دارند كه هر چه بیشتر وزن كم كنند و این مقدار كاهش وزن در زمان كمتری رُخ دهد، موفق‌تر هستند. 
 
وقتی كه شما وزن از دست می دهید، لایه‌های چربی پوست از دست می‌رود، اما چنانچه كاهش وزن سریع اتفاق بیافتد، پوست وقت كافی برای كشش خود جهت انطباق را ندارد و با مشكل شل شدن پوست مواجه می‌شوید. اما نكته مهم دیگر این است كه فعالیت ورزشی را در كنار رژیم غذایی به كار نگیرید، بدون شك بازهم دچار افتادگی پوست می‌شوید. 
 
بهترین روش كاهش وزن برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست 
 
اگر در نظر دارید وزن كم كنید و به دنبال راه حل مناسبی هستید، شك نكنید باید تنبلی را كنار بگذارید. چون برای كاهش وزن سالم و بدون افتادگی و شل شدن پوست باید برنامه منظمی داشته باشید. ۳ بخش اساسی یك برنامه كاهش وزن شامل، رژیم غذایی سالم، تمرینات هوازی مانند دویدن و طناب زدن و تمرینات بدنسازی است. اگر این سه بخش رعایت شود، مشكلی نخواهید داشت. 
 
اما حتی اگر این سه بخش را رعایت كنید ولی بازهم در طول یك ماه خیلی زیاد وزن كم كنید، تلاش شما نتیجه نخواهد داشت. تحت هیچ شرایطی نباید در ماه بیشتر از ۴ الی ۵ كیلو وزن كم كنید، حد اعتدال آن ۹۰۰ گرم در هفته است. در چنین شرایطی پوست بدن بهتر می تواند خود را با وضعیت جدید وقف دهد و این یعنی اولین گام برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست. 
 
با تمرینات هوازی به چربی سوزی كمك می كنید و با تمرینات بدنسازی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برید، به تناسب اندام می‌رسید و مهمتر از همه تمرینات بدنسازی اجازه نمی‌دهد پوست بدن شل شود چون ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد. 
 
اگر بدنتان شل شد باید چه كار كنید؟ 
 
اگر مراحل بالا را رعایت نكرده اید و در حال حاضر مانند خیلی‌ها از بدن شل و افتاده خود متنفر هستید، زیاد نگران نباشید، راه حل‌های هم برای این مشكل وجود دارد كه به آن‌ها اشاره می‌كنیم. این نكات هم در روند كاهش وزن باید رعایت شود و هم اگر پوست‌تان شل شده آن را رعایت كنید. 
 
آب بنوشید
 
آب رسانی منظم به بدن همیشه برای سلامت پوست خوب و مفید است، اما در خصوص شل شدن پوست نیز مؤثر است. در روند كاهش وزن حتماً به طور منظم آب بنوشید، چون وقتی وزن پایین می آید، بسیار مهم است كه آب مورد نیاز بدن را تأمین كنید وگرنه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شل و آویزان می‌شود. بعد از كاهش وزن نیز حتماً این نكته را مد نظر داشته باشید. 
 
آنتی اكسیدان مصرف كنید 
 
در رژیم غذایی خود به اندازه كافی از آنتی اكسیدان‌ها استفاده كنید تا به بهبود وضعیت پوست كمك كنید. از آنتی اكسیدان‌ها می‌توان به ویتامین c، ویتامین e و بتاكاروتن كه در میوه و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ وجود دارد، اشاره كرد. 
 
پروتئین بخورید 
 
كلاژن و الاستین دو ماده‌ای هستند كه در خاصیت الاستیك و چاق نگه داشتن پوست مؤثرند، كلاژن یكی از فراوان‌ترین پروتئین‌های بدن است در صورتی كه پروتئین رژیم غذایی كافی نباشد، كلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروك پیدا خواهید كرد. پس سعی كنید هم در مرحله كاهش وزن و هم بعد از آن حتماً در وعده غذایی روزانه پروتئین مصرف كنید. 
 
ویتامین‌های بدن را تأمین كنید 
 
اگر در رژیم‌های كاهش وزن ویتامین‌های ضروری كه بر پوست اثر دارند، تأمین نشود، دچار مشكل می‌شود. پس حتماً ویتامین‌های a-c-k-e و ویتامین‌های ب كمپلكس را در رژیم غذایی داشته باشد تا با مصرف آن‌ها از چین و چروك و شل شدن پوست جلوگیری كنید، چون به تولید كلاژن در پوست نیز كمك می‌كنند. 
 
اگر این نكات را رعایت كنید چه می‌شود؟ 
 
اگر سهل انگاری كنید و از این نكات استفاده نكنید، نه تنها پوست بدن همچنان شل و افتاده می‌ماند، بلكه در موارد برای رفع آن باید هزینه زیادی صرف جراحی كنید تا پوست صاف شود، پس حتماً این موارد را رعایت كنید.


شارژ سریع موبایل