مهدی خاکپور چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

سلاح کاما در برخی از هنرهای رزمی چینی و کاراته و سیلات بکار گرفته می‌شود.

نمی شود در مورد سلاحهای سرد صبحت کرد و به کاما (KAMA ) اشاره ای نداشت به خصوص اینکه در بسیاری از انیمیشن های رزمی سلاح کاما حداقل در دست یکی از شخصیتها قرار داشته و با استفاده از آن صحنه های بدیع رزم تن به تن ایجاد می شود.


تاریخچه سلاح کاما

کاما در ابتدا به عنوان یک داس ( وسیله ای برای برش یا قطع گیاهان ) توسط کشاورزان ژاپنی، چینی و فیلیپینی برای امور زراعی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1470 نظامیان ژاپن در اقدامی گسترده اقدام به جمع آوری و توقیف سلاحهای جنگی از میان غیرنظامیان کردند و از آنزمان بود که روستائیان و سایر اقشار به فکر استفاده از کاما به عنوان یک سلاح سرد افتادند.

 

آشنایی با سلاح کاما


پس از مدتی به انتهای دسته کاما، زنجیری اضافه شد تا عملکرد آن در میدان رزم بهبود یابد، این سلاح کیوساریگاما نام گرفت. البته لازم به ذکر است که استفاده از کیوساری به مهارت بسیار بالایی نیازمند است و در صورت عدم وجود چنین مهارتی این سلاح می تواند کاربر را به شدت مجروح نماید.

جنگجویی که مجهز به دو سلاح سرد کاما باشد حریف بسیار خطرناک و مرگ آوری در برابر شمشیر زنان و یا جنگاوران مجهز به بو است زیرا جنگجو می تواند با یک سلاح کاما، ضربه شمشیر را بلوکه یا منحرف کرده و با کامای دیگر ضربات بسیار کشنده ای را به حریف وارد نماید بسیاری از علاقمندان به سلاح سرد، کاما را یکی از مرگبارترین سلاحهای سرد ژاپن قدیم می دانند.



شارژ سریع موبایل